Tornem a l’Estruch

Continua la vinculació amb l’Estruch, la Fàbrica de creació de les arts en viu. Un curs més hem creuat el centre de Sabadell per anar a l’equipament municipal on es fan residències artístiques i processos creatius. L’alumnat de 4t d’ESO de l’optativa d’Arts escèniques ha assistit a l’assaig obert de l’espectacle d’escena híbrida Berenguera, dels artistes Gerard Franch i Maria Jover. Us deixem a continuació algunes fotografies de l’excursió, així com el teaser i la sinopsi de l’obra.

Alumnat de 4t d'ESO al teatre de l'Estruch

Col·loqui amb els artistes Gerard Franch i Maria Jover a l'Estruch

Alumnat de 4t d'ESO a l'Estruch

El novembre del 21′, els artistes Franch i Jover queden commoguts quan, per casualitat, llegeixen un poema anònim recollit dins una antologia publicada fa més d’un segle. Decideixen descobrir-ne l’autor i després d’una exhaustiva investigació, topen finalment amb la trobadora, mística i científica Berenguera de Vilamur, nascuda al s. XIII a Vilamur, comtat de Girona. L’espectacle de “Berenguera” és doncs una posada en escena de l’obra i vida d’aquest personatge tan especial tot fent ús de diversos llenguatges codificats, des del cant, la dansa o la poesia. Amb aquest relat, les creadores també qüestionen la credibilitat del llenguatge amb el que podem explicar la història. I és que com bé diu Vilamur: Adissiu mai, a profunda abistança.