Som centre pilot del projecte micro:bit

Una alumna programa amb una placa micro:bit

Aquest curs som centre pilot del projecte micro:bit per a secundària, una iniciativa impulsada pel Departament d’Educació i la Direcció General d’Innovació, Digitalització i Recerca Educativa.

Un alumne programa amb una placa micro:bit

El pilotatge, liderat pel Xavi Posino i la Laura Selva, s’està duent a terme amb a 2n d’ESO dins del projecte STEM. L’objectiu és introduir la programació a l’alumnat de primer cicle i fomentar l’ús de la placa micro:bit als centres de Catalunya. Treballar la programació a l’aula permet que l’alumnat interioritzi aspectes relacionats amb el pensament computacional, cada vegada més necessaris en una societat digitalitzada.

Un grup d'alumnes programa amb una placa micro:bit

Com a centre pilot hem rebut nou kits de la placa micro:bit en préstec durant tot el curs i materials de suport pels docents per poder desenvolupar diferents reptes a l’aula. L’alumnat de 2n d’ESO dedica una hora a la setmana al pilotatge realitzant reptes guiats de diferent complexitat. Això permet el treball autònom a mesura que tothom es familiaritza amb la placa i amb l’editor de blocs de programació Microsoft Makecode.

Una classe de programació de plaques micro:bit

Un professor dona un cop de mà a un alumne per programar una placa micro:bit

D’aquesta manera, a més, fomentem vocacions tecnològiques entre tot l’alumnat, amb especial atenció a les noies!

Podeu veure algunes imatges de les sessions amb plaques micro:bit en aquest enllaç o fent clic sobre les imatges.