Estrenem el nostre primer rap!

En el marc de l’acte d’entrega de premis del 41è Concurs Joan Oliver, que va dinamitzar un grup d’alumnes de 4t i en què dues alumnes van ser premiades, el passat 22 de setembre es va fer l’estrena mundial del videoclip d'”Encara hi som a temps“.

Un moment del taller de rap amb Nel·lo C

Aquesta és la culminació d’un projecte que arrenca el maig de 2022 gràcies a la col·laboració de Plataforma per la Llengua. Amb l’ONG del català, l’Àmbit lingüístic va organitzar un taller de rap a 3r d’ESO dinamitzat per Nel·lo C, raper de Sabadell. Al llarg de tres sessions de dues hores, tots els grups van estar fent versos i rimes a partir d’un poema de Pere Quart, “Quan tindré cinquanta anys”. L’obra del poeta de Sabadell va ser el punt de partida d’un lletra en què l’alumnat denunciava aquelles situacions socials que creuen injustes i que volen canviar.

En aquest vídeo podeu veure el procés:

A partir de les diferents aportacions, entre Nel·lo C i el professorat es va confegir la lletra, en què es mesclaven versos del poema original. Un grup de deu intèrprets va enregistrar la cançó a l’institut a partir d’una base original que havia escollit l’alumnat.

Un alumne enregistra "Encara hi som a temps"

Una alumna enregistra la cançó "Encara hi som a temps"

Finalment, el productor audiovisual Pol Picas va dirigir el videoclip de la cançó en un dia intens de gravació en què només hi van participar alguns dels cantants.

Gravació del videoclip del rap "Encara hi som a temps"

Nel·lo C amb alumnat de 4t gravant el videoclip d'"Encara hi som a temps"

Gràcies a aquest projecte, en què ha col·laborat tot el professorat del centre i, sobretot, l’equip directiu, s’ha posat en valor que la llengua catalana és útil tant per la música urbana com per fer reivindicacions. A més, s’han creat nous referents.

Projecció del videoclip d'"Encara hi som a temps" al Casal Pere Quart de Sabadell