Dinamitzem l’acte d’entrega de premis del Concurs Joan Oliver

Alumnes aixecant el puny a l'acte d'entrega de premis del 41è Concurs Joan Oliver

Enguany s’ha celebrat el 41è Concurs Joan Oliver de narrativa i poesia, en què hi poden participar tots els instituts de Sabadell. Dues de les nostres alumnats han estat guardonades per les seves creacions. Cada any, un centre escolar diferent dinamitza l’acte d’entrega de premis i el 2022 el Narcisa ha tingut la seva oportunitat.

Inici de la teatralització de l'acte d'entrega de premis del 41è Concurs Joan Oliver

Un grup d’alumnes de l’optativa Arts Escèniques de 4t, coordinats i dirigits pel professor Martí Romaní Picas, han dut a terme una actuació irreverent i irònica, plena de reivindicacions i protesta, que ha sorprès i complagut els assistents a l’acte. La inspiració ha estat l’actitud vital i literària de Joan Oliver/ Pere Quart, una persona inconformista i que no tenia pèls a la llengua.

Aparició de l'esperit de Pere Quart a l'acte d'entrega de premis del 41è Concurs Joan Oliver

La representació metateatral, plena de sorpreses, ha culminat amb l’estrena del videoclip del rap “Encara hi som a temps“, amb la lletra i la veu de l’alumnat de la promoció 19-20 del nostre institut. La iniciativa ha estat possible gràcies a Nel·lo C, raper sabadellenc, i Plataforma per la Llengua.

Alumnes amb una pancarta a l'acte d'entrega de premis del 41è Concurs Joan Oliver

Hem de felicitar a totes les persones implicades en el projecte per haver aconseguit un resultat tan bo en tan poc temps. I sobretot, enhorabona als actors i les actrius: Alba Bautista, Maria Esteban, Laia Montoya, Nerea Ayllón, Adriana Valverde, Aileen Gualsaqui, Iván Reina, Isaac Guerra i Jesuha Rubio. I sobretot, gràcies a l’organització de l’acte que comptessin amb nosaltres. Per agrair-nos la participació, l’alumnat va rebre un llibre de Joan Oliver de regal.

Actors i actrius de la dinamització de l'acte d'entrega de premis del Concurs Joan Oliver el setembre de 2022

Us deixem dos enllaços amb la informació de l’acte:

Notícia d’iSabadell: Acte reivindicatiu del Narcisa Freixas en l’entrega de premis Joan Oliver: “Volem institut ja”.

Notícia de l’Ajuntament de Sabadell: El Concurs Literari Joan Oliver, “Pere Quart” arriba a la 41ª edició, premiant escrits de nois i noies d’11 a 18 anys.