🌎 Global Scholars: les accions finals de cada classe

S’acaba el curs i tanquem una nova edició de Global Scholar, un projecte en què participen escoles d’arreu del món i que enguany es dedica al malbaratament alimentari. L’àmbit de llengües estrangeres, amb professorat de l’àmbit artístic, és qui lidera aquest projecte. L’alumnat de 2n d’ESO hi ha estat treballant al llarg del curs. Cada classe ha desenvolupat una acció diferent, relacionada amb el food waste, que us expliquem a continuació.

2n A

Per tancar el projecte Global Scholars del curs 21-22 ens hem proposat com a objectiu informar la ciutadania de l’existència del Parc Agrari de Sabadell per intentar evitar el malbaratament alimentari. Per aconseguir el nostre objectiu hem fet publicitat dels productes locals i de les botigues on es venen.
Fem això perquè volem que la gent de la nostra comunitat sàpiga que els productes locals són molt millors tant per la nostra salut com pel nostre planeta. El consum de productes d’altres països comporta la contaminació a través del transport i fa que els aliments cultivats en la nostra comunitat perdin valor.
Per això fem una crida a les persones de la nostra comunitat per a que siguin conscients dels productes locals i la seva importància pel planeta.

Una alumna entrevistant un pagès a Sabadell

Alumnes en una botiga de productes de proximitat

2n B

Aquest curs l’alumnat de 2n B hem iniciat un projecte per crear compost a l’institut. Tothom ha col·laborat en la creació del compostador, la preparació de la presentació o l’escriptura de cartes internacionals per compartir la nostra iniciativa. Vam tenir aquesta idea perquè vam fer una enquesta a l’alumnat, les famílies i la comunitat de l’institut. Amb els resultats vam descobrir que molta gent té un desconeixement molt gran sobre el compostatge. Per tant, volem ensenyar a la nostra comunitat com fer compost i també compartir els nostres descobriments: amb un compostador a casa a Sabadell pots tenir una reducció de l’impost sobre els residus urbans sòlids del 90% anual. Però el més important és que volem ensenyar quins són els passos per construir un compostador per interior i per exterior.

Alumnes de 2n ESO preparen un compostador d'interior

Alumnes de 2n ESO construeixen un compostador al taller

2n C

La classe de 2n C hem estat treballant durant tot el curs el projecte Global Scholars, que aprofundia en problemàtiques relacionades amb el menjar, el malbaratament alimentari i la sostenibilitat. Gràcies a l’estudi que vam fer a la nostra comunitat ens vam adonar que hi havia moltes famílies necessitades i també gent que volia dur a terme un voluntariat però no sabia com. Per això vam pensar que seria una bona idea organitzar una recollida solidària d’aliments.

El nostre propòsit era recol·lectar 100 kg d’aliments per entregar-los al Rebost Solidari de Sabadell. Per conèixer l’entitat vam anar a visitar la seva seu. Després, vam organitzar un macroesdeveniment al nostre institut.

Ens vam dividir en grups per poder dur a terme la jornada del 21 de juny, que va durar de les 12:00 fins 14:00 h de la tarda. Ara bé, les nostres portes estaven obertes per rebre les diferents aportacions des del dilluns 13.

Alumnes de 2n ESO al Rebost Solidari de Sabadell

Dos alumnes a la porta de l'institut preparats per recollir aliments