El trasllat al nou centre

El trasllat al nou centre per iniciar el curs escolar 2014-15

La construcció s’articula en dos blocs rectangulars de planta baixa i primera col·locats paral·lelament a diferents nivells. Fonollosa ha explicat que “hi haurà sis aules en cada cos edificatori i es construirà un nou edifici que uneix els dos edificis existents. Així és com Sert va dissenyar l’edifici que no va poder acabar”.

L’actuació preveu l’adequació funcional d’un primer mòdul i la instal·lació de dos aularis que ocuparan l’espai lliure existent entre l’escola i l’edifici d’habitatges creant un gran pati central.

L’accés a l’escola es preveu des de la Plaça Maria Canela, ja que permet una millor transició des de l’interior de l’escola cap a la via pública. Tot i així, existirà un accés secundari des de l’Avinguda Montserrat. A l’exterior s’acondicionarà part de l’espai del pati central i el pati davanteri es crearà una rampa que garanteixi la supressió de barreres arquitectòniques entre els diferents espais lliures.

Inici del curs escolar 2014-15 el dia 15 de setembre amb la primera fase de les obres enllestida.

Aquesta part de l’edifici es va mostrar a les famílies en la Jornada de Portes Obertes del dia 14 d’octubre de 2014.

Inauguració de l’institut el dia 27 de febrer de 2015 a les 16.45 hores

Divendres s’inauguren les obres de l’antiga Escola Montserrat en un centre d’educació secundària.
Fonollosa: “amb aquest institut, cobrim la demanda de secundària dels propers 10 anys”.
Jordi Díaz: “després de les obres, teníem moltes ganes de gaudir de l’institut al complet”

Comunicat dia 01/12/2017: Des de el dia 01/12/2017 el  nostre centre Institut SI Martorell passa a anomenar-se Institut Maria Canela.

DOGC 7509 1 desembre 2017 – Canvi de nom del centre a INSTITUT MARIA CANELA

DOGC 7391 15 juny 2017 – Canvi de secció a Institut de Martorell