VIII Concurs de cristal·lització a l’escola

Participació del nostre alumnat en el VIII Concurs de Cristal·lització a l’escola:

Enguany, alumnat de tercer i quart, ha participat en la 8ª edició del Concurs de Cristal·lització a l’escola, organitzat per la Secció de Cristal·lografia, Mineralogia i Dipòsits Minerals de la Facultat de Ciències de la Terra i la Unitat de Cultura Científica i Innovació de la Universitat de Barcelona, per la Facultat de Ciències de la Universitat Autònoma de Barcelona i per la Facultat de Química de la Universitat Rovira i Virgili.

El concurs pretén que l’alumnat, dels centres participants, treballi com a veritables científics i científiques, tot despertant-los interès per la ciència i tot allò que els envolta.

Des de l’organització del concurs se’ls va proposar un repte, fer cristalls d’un producte químic anomenat ADP (Difosfat d’amoni). Sí, sí, i no només això, sinó que a més d’experimentar, se’ls demanava que sabessin treballar en equip, que fossin creatius, i que el millor grup de cada centre educatiu, presentés el seu treball davant d’un jurat, format per experts professionals en cristal·lografia, en una final on hi participen 50 centres de tot Catalunya.

De cada centre participant, només hi podia anar un grup a la final. Així que després d’una fase de selecció a l ‘Institut, el grup que ens va representar va ser el format per la Paula Pérez, Laura Satizabal i la Marta Víctor (alumnes de 3r d’ESO).

El divendres 24 de maig va tenir lloc la gran final al Museu de les aigües de Cornellà de Llobregat. En aquest certamen les noies van presentar una maqueta, on hi havia un tastet dels cristalls que havien aconseguit, un vídeo on mostraven tots els passos seguits per a obtenir un bon cristall, així com un pòster científic que els permetia il·lustrar la bona feina que havien fet en els mesos d’experimentació a l’institut.

Tot seguit us deixem unes imatges de la jornada… hem de dir que malgrat no guanyar, l’experiència va ser molt enriquidora!