SETMANA DE TREBALL DE SÍNTESI: TOT UN MÓN D’ACTIVITATS!

NUTRIENTS, INVENTS, JOCS, PROGRAMES ELECTORALS, MÍTINGS, PIRÀMIDE D’ALIMENTS, SORTIDES, TRÍPTICS, LOGOS, ESLÒGANS, SÓN ALGUNS DELS PROJECTES QUE EL NOSTRE ALUMNAT DE 1r, 2n i 3r d’ESO HA DUT A TERME DURANT AQUESTA SETMANA DE TREBALL COOPERATIU

S’acosta el final de curs i comencem una setmana on el ritme és diferent a la resta del curs. S’aturen les classes de 1r a 3r d’ESO i iniciem els Treballs de Síntesi. Són uns dies que permeten posar en joc coneixements i competències adquirits al llarg del curs al voltant d’un eix temàtic. És un treball que es fa en grup i que fomenta l’autonomia dels alumnes.

1r ESO: SOM EL QUE MENGEM

Els alumnes de primer d’ESO han vist, tot construint ells mateixos una piràmide d’aliments, que cada nutrient compleix funcions específiques que ajuden a mantenir el correcte funcionament del nostre organisme. No obstant això, també se n’han adonat que el consum en excés o defecte de cadascun d’ells també pot ocasionar problemes de salut importants.

D’altra banda, també han fet una tasca multidisciplinar que porta fins a la seva màxima expressió l’aprenentatge basat en el joc com a eina per a treballar diferents habilitats, fixar coneixements i ajudar perquèè els participants desenvolupin les seves capacitats: han ideat, dissenyat i construït un joc de taula relacionat, sempre, amb l’alimentació i els nutrients.

Tot plegat ha estat complementat amb una interessant sortida al mercat de Maçanet.

2n ESO: ELS INVENTS

Tots resolem problemes amb idees enginyoses, ja sigui com sostenir una finestra perquè no es tanqui o com caminar sota la pluja sense mullar-nos. Els alumnes de 2n d’ESO, després de descobrir els principals invents de la història a través d’un eix cronològic d’aquesta temàtica, han pensat, dissenyat i construït un invent seu, original i propi.

Tots els invents que han sortit de 2n d’ESO serveixen per a millorar alguna cosa: fan que aquesta sigui més ràpida, més forta, més barata, més fàcil, menys perillosa, més eficaç, més atractiva… No cal dir que tots els invents han estat admirats per tots els alumnes de primer, tercer i quart d’ESO, els quals s’han desplaçat fins a l’emplaçament del pavelló, on eren exposats, per tal de veure’ls. No hi ha faltat el tríptic informatiu de cada invent, l’eslògan, el cartell propagandístic i el logotip corresponent!

Per completar el Treball de Síntesi, han visitat un invent de finals del segle XVIII: el telègraf òptic, aprofitant que en tenim un a Maçanet: El telègraf de la Torre de Puigmarí. L’instructor va ser Juli Campeny, president del Taller d’Història de Maçanet de la Selva, a qui agraïm la seva col·laboració.

3r ESO: DESCOBERTA DEL MÓN POLÍTIC

El Treball de Síntesi de tercer ha consistit en una simulació d’un ple municipal, per tal que els nois i noies coneguin i aprenguin el seu funcionament. També han dut a terme una interlocució amb l’alcalde i regidors de Maçanet, als quals els alumnes els han pogut fer tot una bateria de preguntes. L’alumnat de tercer d’ESO han pogut conèixer de primera mà el funcionament de l’Ajuntament, els seus recursos, serveis, sistema d’eleccions i composició política actual, el ple municipal, el seu organigrama i pressupost municipal i els diferents serveis públics, entre moltes altres coses.

Tenint en compte que aquests alumnes representen el futur, ben segur que els haurà anat molt bé saber com s’elegeix un regidor o regidora, com es prepara un míting (que han enregistrat en vídeo) o per què serveix un eslògan polític i l’important que és saber convèncer els futurs electors.

Tot plegat ha estat complementat amb una interessant sortida al Museu d’Història de Barcelona.

Us deixem amb un bonic muntatge musical que ens mostra, amb imatges, un resum de les diverses activitats dutes a terme durant aquesta intensa setmana de Treballs de Síntesi:

Muntatge musical del treball de síntesi