ROBOTS A L’INS MAÇANET!

INGENI, ROBÒTICA, REPTES I VELOCITAT AL TALLER DE TECNO

L’era tecnològica ha donat la benvinguda a la robòtica, un camp que aporta una infinitat d’eines per aprendre que van més enllà del clàssic llapis i el paper. Un exemple d’això és la programació. Aprendre a programar permet motivar els alumnes i treballar diferents competències de forma transversal, com ara el càlcul mental i l’orientació espacial alhora.

El nostre centre aposta fort per aquesta nova metodologia, la robòtica educativa seqüenciada per edats, aquest curs, a tercer d’ESO.

Els alumnes de 3r d’ESO han fet servir les estructures bàsiques de programació, apreses durant el curs, per dur a terme, amb èxit, la Pràctica Final, en què havien de simular que el robot era un tren. Calia que seguís la línia negra i que, quan entrés dins del túnel, xiulés. A més, si trobava un obstacle, havia de parar. Les maquetes del circuit han estat construïdes per alguns dels alumnes de 3r A.

Els robots s’han controlat amb un comandament a distància. En Kevin, de 3r PS, fins i tot va aconseguir controlar-los amb una aplicació mòbil via Bluetooth.

Aquests senzills robots, dissenyats i muntats pels nostres alumnes, sota la coordinació de Marta Simón, han fet que aquest projecte hagi estat una experiència educativa i, sobretot, molt divertida.

L’alumnat de tercer ha pogut gaudir de la Robòtica, especialment quan ha vist els resultats de la seva programació en el funcionament dels robots.