DESCOBRINT LA PREHISTÃ’RIA!

VISITA GUIADA AL MUSEU D’ARQUEOLOGIA DE CATALUNYA

Els alumnes de 1r i 2n d’ ESO van gaudir d’una visita guiada al MAC, el museu d’arqueologia de Catalunya, el passat dijous 22 de març. L’objectiu de la sortida, programada dins la matèria de Ciències Socials, era aprofundir i introduir els alumnes en el món de la prehistòria i l’evolució humana.

Primerament, van realitzar una visita a l’exposició permanent, on van poder veure, tocar i experimentar amb reproduccions de materials paleolítics i neolítics.

D’altra banda, van poder observar quin és el camí que fa una peça fins arribar al Museu: excavació i troballa, neteja, reconstrucció i exposició.

La visita-taller va consistir en conèixer el món dels mosaics i els gustos dels romans a l’Antiga Roma, després cada alumne va construir el seu propi mosaic. Vídeo

El nostre alumnat no ha volgut marxar sense fer-se una foto amb una de les peces més emblemàtiques del museu: l’estàtua del déu Esculapi, l’original de la qual va romandre aquí fins al seu trasllat al museu d’Empúries l’any 2008.

Tot plegat una sortida i una experiència molt enriquidora ja que els alumnes han pogut viure, durant unes hores i en primera persona, la vida a l’edat de pedra.

Us deixem amb algunes de les fotografies d’aquesta interessant sortida:

Fotos: Laura Tarifa, 2n.C