XVIII Certamen de Lectura en Veu alta – Març de 2022

Un curs més, per motius sanitaris, s’han convocat les semifinals del XVIII Certamen de Lectura en Veu Alta de manera telemàtica. En aquesta edició l’INS Lo Pla d’Urgell ha presentat alumnes en les modalitats de Timoners, Corsaris i Tropa de Corsaris. Del 15 al 25 de març cada representant de cada categoria va practicar a classe el fragment d’una novel·la juvenil.

El portaveu dels Timoners (Aula d’Acollida) va ser Samuel Céspedes. Va llegir un fragment de “Estimat monstre” de Lluís Prats. Remei Junyent i Íria Falcón, de 1r d’ESO, van ser seleccionades en la categoria de Corsaris. Van llegir un capítol de la novel·la “L’evolució de la Calpurnia tate” de Jacqueline Kelly. I, finalment, tres alumnes d’arts escèniques de 4t d’ESO, Laura Teixidó, Laura Sauch i Ona Martí, com a Tropa de Corsaris, van llegir un bocí de “Tots estimem L’Emma” d’Àngel Burgas.

Un cop enviat els vídeos, el jurat qualificador va premiar la lectura de Samuel Céspedes perquè passés a la final territorial de Lleida que es farà el dia 6 de maig a l’Auditori. La resta de lectores van ser molt ben valorades, però no van poder accedir a la fase presencial lleidatana.