Un viatge a través de les danses tradicionals

eTwinning Project: A Journey Through Traditional Dances: Understanding a Culture!

(Projecte eTwinning: Un viatge a través de les danses tradicionals: Entendre una cultura!)

Els alumnes de 1r de la ESO han participat en un viatge virtual a través dels balls populars d’Itàlia, Turquia, Portugal i Brasil. Aquest és un projecte on la llengua vehicular és l’anglès i per a l’alumnat ha sigut tot un repte.

L’objectiu era presentar una dansa tradicional, nosaltres vam decidir la “Bolangera”. A partir d’aquí els alumnes van realitzar una investigació per saber els seus orígens, la seva importància cultural i social, després van aprendre els seus passos i coreografies (a la classe d’educació física), i van fer un vídeo en el que van presentar i van realitzar la dansa del seu país per tal d’ensenyar-la i compartir-la amb els altres països.

En un segon vídeo van aprendre i van realitzar els balls tradicionals dels altres països, demostrant així que s’havien après els altres balls.

Seguidament es va convidar als alumnes a reflexionar sobre les diferències i similituds entre els diferents balls, tenint en compte la música, la importància de la dansa i els orígens culturals i històrics de cada ball.

Finalment, es va crear un mapa interactiu per il·lustrar el seu viatge. Les danses populars ha estat el mitjà per arribar a comprendre els valors, els coneixements experimentats i adquirits pels nostres avantpassats i que encara conservem.

Us invitem a donar un cop d’ull al nostre projecte final: link