“Un dia amb els antics egipcis”. Alumnes 1r d’ESO

Per veure les fotos clicar el següent enllaç: Fotos museu egipci i excavacions

Aquest passat 15 d’abril, l’alumnat de 1r ESO va conèixer de prop diferents aspectes del món dels faraons. Sota el nom “un dia amb els antics egipcis” van gaudir excavant un jaciment arqueològic simulat, sota la supervisió d’un arqueòleg que els va explicar el procés i els guià en tota la investigació posterior, convertint-se en autèntics professionals d’aquesta disciplina per unes hores.

Un cop acabada l’excavació, l’activitat es va completar amb la visita a la reproducció a escala real de la tomba de l’obrer Sennedjem. A través de les seves pintures se’ls va fer una introducció al món de les creences dels antics egipcis en el Més Enllà.

Aquestes activitats es van combinar, a la tarda, amb una visita al Museu Egipci de Barcelona i la realització d’un taller de momificació, on van descobrir alguns misteris dels faraons i les mòmies. Les activitats els permeté familiaritzar-se amb aspectes bàsics de la civilització faraònica: el concepte de faraó, de societat, vida quotidiana, món funerari, màgia, religió….

Van treballar continguts que ja havien vist a classe, de manera molt lúdica i participativa.

Professores acompanyants: Trini Pla, Pilar Farré i Marta Lombardo.