Píndoles. 30 anys de l’escola de teatre Lo Galliner.

L’institut lo Pla d’Urgell presenta PÍNDOLES, el volum teatral que commemora els 30 anys de l’escola de teatre Lo Galliner. I ho fa coincidir amb el dia 5 d’octubre, Dia Mundial dels Docents.

Abans el van precedir tres llibres que van iniciar el llarg recorregut de les arts escèniques al nostre centre. Primer, TOCATS PEL TEATRE (2007); segon, RETALLS D’ANIVERSARI (2012) i tercer, UN PAM DE TEATRE (2017). I ara es tanca el cicle amb PÍNDOLES (2022).

A més de ser prologat per Anna Giribet, exalumna, gestora cultural i actual directora artística de la FiraTàrrega, el llibre conté la relació de tots els alumnes que han passat per Lo Galliner Teatre durant aquests trenta anys. També hi podem llegir sis obres que han pujat als escenaris de diverses Trobades de Teatre de Secundària com ara CAMISES BLANQUES, BRUIXES, ESTIMADA KITTY, A CAU D’ORELLA, MANICÒVID I PÍNDOLES.

Com diu Anna Giribet, són “tres dècades provocant teatre, explicant històries i eixampant fronteres. Quina sort hem tingut d’habitar un institut que ofereix arts escèniques en el seu currículum. Fem que aquests espais proliferin i que cada centre tingui el seu propi oasi.

Feliços trenta anys i que en puguem celebrar molts més!”