“ESCAPE ROOM”: CREEM, JUGUEM I APRENEM. 1r ESO

Aquest curs, l’alumnat de Llengua catalana i literatura de 1r d’ESO ha creat, en grup, diversos jocs d’escapada digitals (escape rooms) per tal de treballar la narrativa. Així doncs, a través de l’aplicació genially (una eina digital molt versàtil i intuïtiva), les noies i nois han estat aprenent mentre jugaven i milloraven les seves habilitats digitals ja que eren ells i elles qui havien de redactar les preguntes i les múltiples opcions de resposta per tal d’introduir-les a l’aplicació i crear el seu propi joc.

Val a dir que els més ben aconseguits han estat compartits amb la resta de companys i companyes de curs els quals han pogut gaudir-ne, també, i els han pogut utilitzar com a recurs d’aprenentatge.

Volem felicitar-los a tots i totes pel treball i els resultats obtinguts, una petita mostra dels quals podeu veure al vídeo que acompanya aquesta publicació.

Visita al Museu de Geologia de Manresa i MNACTEC de Terrassa. 1r de batxillerat

El dimarts 30 d’abril els alumnes de 1r de batxillerat van visitar el Museu de Geologia de Manresa i MNACTEC de Terrassa. A la primera parada, al Museu de Geologia, van poder observar diversos tipos de minerals, alguns de Catalunya i d’altres d’Europa i la resta de món. També van poder observar els usos reals i quotidians d’aquests en els objectes d’ús diari. I per últim, vam entrar en una sala de fluorescència on hi havia minerals amb aquestes característiques, impressionant!

La segona visita va ser a Terrassa al MNACTEC, allí la física va tenir un paper important, en una cambra de boira, els alumnes van observar la trajectòria de partícules subatòmiques; com els muons, els electrons, les partícules alfa… i algunes més. Amb aquell taller, es van endinsar i iniciar a una part de la física molt actual i que porta a molts científics a desenvolupar noves tècniques per tal d’explicar coses que encara desconeixem, la Física de partícules. Per últim, en una visita guiada de química, els alumnes es van adonar de la importància dels 118 elements de la taula periòdica. Gràcies a tots aquests i a les seves infinites combinacions, els científics poden donar explicació a la composició i estructuració de la matèria. També se’ls va explicar com la química ha tingut un paper fonamental en quan a la comoditat de la nostra vida diària facilitant-nos la creació de material amb propietats diverses com per evitar accidents, material més lleuger, més reutilitzable, degradable, i infinites propietats més. Un dia molt complet!

COMPETICIÓ DE LA “SUPERCLASSE” 2024

Un cop més, i ja en són unes quantes, el departament d’Educació Física organitza amb èxit  “La Superclasse” a tots els cursos de l’ESO. Com ja sabeu, aquesta competició pretén esbrinar quin és el grup classe de l’ESO, de cada cicle, està en millor forma física i és més solidari tant a l’hora del repartiment de les proves com en el seu esforç per fer-ho el millor possible.

En aquesta edició els guanyadors han estat: el grup 2n ESO A al primer cicle de l’ESO i el 4t ESO C al segon cicle de l’ESO.

2n ESO PARTICIPA ALS ACTES DE ST. JORDI DE BELLPUIG

Com cada any, el Departament d’Educació Física col·labora als actes culturals de St. Jordi que es fan a la plaça Ramon Beltran de Bellpuig, mitjançant l’exhibició de danses populars a càrrec de l’alumnat de 2n ESO. Els balls que van ballar foren el ball de bastons de Malpàs i la polca d’Ours.