I Torneig d’escacs Les Vinyes

Aquest dimarts 28 de febrer hem celebrat el primer torneig d’escacs del nostre institut. Ho hem fet anticipant la setmana de les matemàtiques que ens coincidirà amb l’intercanvi amb els alemanys.

En total, han participat cinquanta-un alumnes en dues categories. Trenta-un a la categoria de tercer i quart d’ESO i vint a la de primer i segon.
Les partides han començat a dos quarts de nou del matí, disputant-se simultàniament sis partides en sistema d’eliminatòries. Els primers a participar han estat l’alumnat de tercer i quart; cap a les deu del matí s’han incorporat l’alumnat de primer i segon. La jornada s’ha desenvolupat amb una gran esportivitat.
Per a després del pati, han quedat una de les semifinals de primer i segon, i les finals de cada categoria i la final absoluta.
El campió de la categoria de primer i segon ha estat Javier Criado Claver, la finalista, Laia Moreno Martí i els semifinalistes, Antonio Martínez López i Marc Rodríguez Cartoixa.
El campió de la categoria de tercer i quart, i també campió absolut, ha estat Kenneth Martín Preciados, el finalista, Yi Hao Jiang, els semifinalistes, Adrià Rubira Colas i Aleix Rodríguez Cartoixa.
Com anècdota, cal destacar que els germans Rodríguez Cartoixa han estat semifinalistes, i que una de les eliminatòries de primera ronda de la categoria de tercer i quart ha durat gairebé una hora, amb una disputada partida entre Bassirou Dia i Pol Sánchez Fabregat.
Els premis s’entregaran el dia de Sant Jordi.