2n d’ESO en un projecte de ciència ciutadana

A finals de novembre l’alumnat de 2n d’ESO va començar la seva participació en un projecte de ciència ciutadana impulsat per l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2). La ciència ciutadana és una recerca científica que compta amb la col·laboració activa de membres no especialitzats en recerca ni en ciència, i que permet apropar la ciència a la ciutadania i col·laborar en una recerca real.

En aquest projecte es vol provar si un nou material que han creat a l’ICN2 pot ser efectiu per a disminuir la quantitat de CO2 de l’atmosfera i, així, mitigar el canvi climàtic. A l’aula, mitjançant aquest projecte podrem treballar temes com el tractament de dades i gràfics reals, la presa de mesures, el mètode científic i el canvi climàtic.

El projecte durarà poc més d’un mes, i les tasques que s’hi duran a terme es repartiran de manera col·laborativa entre els diferents alumnes de 2n; hi haurà tasques que es faran en grups de treball i altres que es realitzaran en gran grup, depenent de les necessitats i requeriments de la recerca i de la fase del procés en la qual ens trobem.

La setmana vinent finalitzarem la primera part de presa de dades i seguirem treballant a l’aula l’anàlisi i la interpretació d’aquestes dades, així com la manera de comunicar-les.