Setmana de projectes: maquetes, vídeos i campanyes publicitàries

Article creat i editat per Judit Juncosa Robles, (3r d’ESO).

Una setmana diferent. Sense classes, amb un horari especial i amb un objectiu: crear un producte al final de la setmana. Així ha estat la 1a experiència de la primera setmana de Projecte de La Serra. Els dies previs a Setmana Santa, els alumnes han gaudit d’uns dies ben diferents. Cada curs ha tingut un objectiu diferent, a partir de diferents encàrrecs de l’entorn o del propi centre.

Els alumnes de 1r treballant als seus videos.

1r d’ESO:  “Projecte Sense Fum”, que es va tractar de fer una campanya publicitaria sobre el tabac. En aquells quatre dies, els alumnes de 1r en els seus grups van haver de fer un vídeo sobre les conseqüències perjudicials de fumar. Al acabar els vídeos, es van projectar a l’alumnat de 3r.

D’altra banda, 2n d’ESO va haber de fer una maqueta del pati de l’institut amb millores d’aquest, de com els hi agradaria que fos el pati. Els alumnes van aportar idees i van escollir la que més els hi agradava. El primer que van fer va ser un pla per saber que havien de fer i després fer les maquetes.

Una de les maquetes acabades de 2n.

Per últim, 3r d’ESO van treballar “Femme Un Curt”, que consistia en fer un curt sobre el masclisme o discriminació per ser dona. En aquests quatre dies havien de fer un curt en català amb el seus subtítols en anglès. El primer dia van fer els guions del curt, a més d’un storyboard (un conjunt d’il·lustracions amb l’objectiu de fer-ho servir de guia per entendre la història i no equivocar-se a l’hora d’enregistrar les escenes). El segon dia van començar a gravar-les en diversos llocs de l’institut, com per exemple al pati, a les escales, a algunes de les classes… Al penúltim dia, van haver de fer el muntatge del vídeo, posant música de fons i els subtítols en anglès. L’últim dia, els diversos grups ho van presentar al nens de 1r de l’ESO, que a la mateixa vegada els hi van mostrar el vídeo que van fer ells sobre el tabac.

En conclusió, va ser una setmana molt positiva i amb un ritme de treball diferent.

Alumnes de 3r preparant el guió del vídeo