Reobertura Institut la Serra juny 2020

Seguint les instruccions del Departament d’Educació, es preveu la reobertura excepcional dels centres escolars en cas que el nostre territori entri en fase 2 de desescalada, cosa que es podria produir a partir del dia 8 de juny.

Així doncs, quan estiguem en la fase 2 seguirem el següent protocol:

• Venir al centre presencialment serà voluntari
      • Malgrat aquesta reobertura excepcional, la dinàmica d’aquest tercer trimestre continuarà amb les pautes que l’alumnat està seguint fins ara, i el curs acabarà telemàticament el dia 19 de juny.
      • Per venir al centre cal demanar cita prèvia mitjançant el formulari que trobareu a la pàgina web del centre i complir tots els requisits que es demanen.

A partir de les directrius rebudes des del Departament d’Educació valorem diferents necessitats o situacions en les que l’alumnat o la seva família poden venir al centre:

• Volen fer una tutoria amb el/la tutor/a o amb l’orientadora/ psicopedagoga (tant l’alumne, com els pares com els alumnes juntament amb els pares).
      • Volen recollir material que ha quedat al centre (només alumnat de 4t d’ESO)
      • Activitats d’orientació:  si és necessari un darrer cop de mà en l’orientació per als estudis postobligatoris, pot contactar amb el tutor/a telemàticament o bé demanar cita prèvia.

En tots aquests els casos, per tal d’accedir al centre cal complir els següents requisits:

• Absència de simptomatologia compatible amb la COVID-19.
      • Que no siguin o hagin estat positives per al SARS-CoV 2 durant els 14 dies anteriors.
      • Que no hagin estat en contacte estret amb positiu confirmat o simptomatologia compatible en els 14 dies anteriors.
      • Calendari de vacunes al dia.
      • Portar mascareta
      • Les famílies o persones tutores han de presentar el primer dia de retorn al centre educatiu aquesta declaració responsable per la qual els seus fills o filles compleixen els requisits per assistir al centre educatiu.
      • També han d’informar al centre educatiu de l’aparició de qualsevol cas de COVID-19 en l’entorn familiar de l’infant i mantenir un contacte estret amb el centre educatiu davant de qualsevol incidència.

En qualsevol d’aquests casos s’ha de demanar cita prèvia per poder venir al centre. Aquesta es pot demanar entre els dies 4 i el dia 9 i les cites seran des del dia 9 fins al dia 17 de juny.

En quant a les mesures que durem a terme des del centre aquestes es concreten en:

• Provisió per part del centre de sabó i desinfectant a l’alumnat.
      • Evitar espais comuns i menjar al centre.
      • Entrades a l’edifici per la porta principal.
      • Passadissos d’un sol sentit, circuit circular d’un sol sentit (escala principal de pujada).
      • Protocol seguretat:
          • Mascareta. Tothom ha de portar mascareta. L’alumnat i el pare o mare porta la seva pròpia mascareta.
          • Neteja de mans amb gel hidroalcohòlic a l’entrada i a la sortida.
          • Distància de seguretat 2m.
          • Els alumnes seuen a l’aula només on indica el professor/a.
          • Desinfecció dels espais (taules, cadires,…) entre grup i grup.

Us recordem que l’’assistència de l’alumnat és voluntària i amb cita prèvia i que per  assistir al centre és obligatori portar impresa la declaració responsable.

Agraïm moltíssim la vostra comprensió i desitgem de tot cor que tots i totes vosaltres estigueu bé.