Què és l’Aula d’Acollida?

Article creat per Aicha Ben Youssef de 2n d’ESO

Avui a la revista “La Veu de La Serra”  volem parlar sobre un tema: Aula d’Acollida. Aquest projecte el gestionen l’Esther Espejo, l’Imanol Fernández, la Txell Grífuls i la Nerea Gómez.

Aquests són alguns alumnes de l’Aula d’Acollida:Adama, Keba, Mohamed,Achraf,Fatoumata,Sabrian,Ingrid,Anas,Kimberlin,Aicha,Aichatou i Hajar.

L’Esther ens ha dedicat una estona per respondre les preguntes.

Què és Aula d’Acollida?

Aula d’Acollida és una classe més que fan alguns alumnes de l’Institut La Serra.

Quins alumnes?

Només fan Aula d’Acollida els alumnes nous que no entenen l’idioma.

Com per exemple els que han vingut del Marroc,Brasil,Cuba,etc…

Quins professors fan Aula d’Acollida?

Una de les professores és l’Esther, és professora de Llengua i Literatura Catalana, l’Imanol, la Txell i la Nerea.

Què aprenen?

Doncs a l’Aula d’Acollida aprenem català. També costums d’aquí del nostre país, cançons, etc. També es fa lectoescriptura si algun alumne ho necessita, per exemple si la seva llengua té un alfabet diferent.

Però bàsicament català, perquè els alumnes nouvinguts puguin seguir les classes més endavant. Expressió escrita, oral, escoltar i llegir. El que feu la resta a anglès per exemple.

Quants alumnes van a l’Aula d’Acollida?

Doncs actualment hi ha uns 20 alumnes que venen diferents hores, segons el seu nivell de català.

Tots els cursos estan junts o separats?

Els alumnes estan barrejats, potser hem intentat distribuir-los per nivells més que per cursos.

Per què és important tenir Aula d’Acollida al nostre institut?

És molt important perquè la llengua vincular de l’ensenyament és el català i si els alumnes no l’entenen no poden seguir les classes.

Com pots comunicar-te bé amb ells?

Doncs ens comuniquem amb altres idiomes si fem traducció, amb imatges, amb gestos! Amb el que calgui.

Tots tenen el mateix nivell?

No, hi ha diferents nivells: lectoescriptura, nivell inicial i nivell bàsic.

L’aula d’acollida en total té 9 hores, 3 d’expressió oral que s’encarreguen l’Imanol i la Txell i 6 de gramàtica, vocabulari… que ens encarreguen jo i la Nerea.

Els alumnes venen més o menys hores segons el seu nivell i si poden seguir les classes o no.

Entrevista a alguns alumnes de l’Aula d’Acollida:

Us agrada Aula d’Acollida?

Hajar:Si, m’agrada.

Julián:Si.

Aicha:Si.

Achraf:Si.

Mohamed:Si una mica.

Heu après moltes coses durant aquest curs?

Hajar:He après moltes coses.

Julián:Si, he après els verbs en català i saber conjugar-los.

Aicha:Si, he après els mesos de l’any i els dies.

Achraf:No he après res.

Mohamed:Si moltes coses, com per exemple parlar català.

Tens molt interès en aprendre català?

Hajar:Si, tinc molt interès per això vaig.

Julián:Si molt.

Aicha:Si.