Què ens expliques, Susana Bayo?

Article creat i editat per Hawa Kabba (redacció de La Veu de La Serra).

“L’esport millora la companyonia i ensenya a respectar les diferències”

Continuem amb la secció de la revista Què ens expliques… amb una entrevista amb la nostra professora d’Educació Física, Susana Bayo, que ens parla sobre les seves tasques a l’institut i l’esport.

Entrevistadora: Quant anys fa que treballas de professora?

A l’àmbit públic, des del 2009.

E: Has tingut altres professions abans de ser professora?

Sí, entrenadora de gimnàstica, jutge de gimnàstica rítmica, monitora i coordinadora de campus esportius.

E: Creus que els alumnes de la escola valoren la teva professió i la teva matèria com les altres?

Crec que a aquest Centre, els alumnes sí que valoren la meva matèria. M’he trobat a altres centres que companys, alumnes o families no valoraven l’educació física, però no és el cas de aquet centre. Amb l’educació física es treballen molts valors, s’apren a valorar las nostres diferències i acceptar normes del joc que es poden extrapolar a la vida diària.

E: T´agrada la teva professió?

Si, sempre m´ha agradat l´esport i estar amb els nens i nenes.

E: Estàs contenta amb l’Institut?

Sí, tinc la sort d’haver estat al primer any i de poder veure com va anar creixent i millorant any rere any.

E: Creus que es important que els joves practiquin esports?

Sí, els aporta una disciplina i uns valors molts importants per a la vida, i també els aparta d’hàbits dolents pocs saludables.

E: Quins valors aporta l’esport a l´institut?

Millora la companyonia, ja que treballes amb companys amb els quals normalment no treballes i s´aprèn a aceptar i respectar les diferències entre companys.

E: Creus que seguim el ritme correcte?

Crec que podem fer més del que estem fent. Tot i així, ha millorat de l’inici de curs a ara.

E: Creus que et valorem suficientment?

Faig la feina tant bé com puc i aixó crec que la majoria d’alumnes ho valoren. Tot i així, entenc que sempre hi ha parts del temari que no agraden a tothom. A nivell personal, estic contenta amb els alumnes i la relació que tinc amb ells.