Què ens expliques, Ivan Olivera?

Article creat per Amalia Gabarre Jiménez (3r A).

Avui parlem amb l’Ivan, el professor de tecnologia del nostre institut. L’Ivan es un dels “profes” que porten més anys en aquest institut, i avui descobrirem mes dades interessants sobre ell.

“A classe, sovint parlo amb els alumnes i els explico com estudiar és de les coses que més ha canviat la meva vida.”

COM ET SENTS EN AQUEST INSTITUT?

M’agrada treballar a la Serra, de fet aquest és el meu sisè curs aquí!

El centre ha canviat molt des de el curs 2016-2017 que vaig arribar jo, ha millorat molt en aspectes com la convivència. De vegades és difícil treballar a la Serra per la gran diversitat d’alumnes que tenim, tenim alumnes molt diferents i amb nivells acadèmics molt diferents, també tenim alumnes molt absentistes i per acabar-ho de complicar tenim alguns alumnes molt disruptius. Però tot i ser difícil cada final de curs quan la direcció del centre em pregunta si m’agradaria continuar el proper curs la meva resposta sempre és un sí!

És un centre petit i hi ha molt bon ambient entre els profes i als alumnes ja els conec i a  poc a poc anem construint una bona relació. Així que em sento feliç de treballar a la Serra i crec que tinc sort de compartir amb els alumnes el seu pas per l’institut.

CREUS QUE HI HA UN BON AMBIENT EN AL CENTRE?

Com ja he dit, el centre ha canviat molt i hi ha persones molt maques al centre, tant alumnes com professors. En general crec que hi ha bon ambient tot i que hi ha un grup, cada vegada més reduït, d’alumnes disruptius que en algun moment fa que les classes siguin molt difícils de gestionar. Jo faig classe a tercer i quart i l’ambient és molt bo!

LA CARRERA QUE HAS ESTUDIAT QUAN HA DURAT?

Vaig estudiar Enginyeria Tècnica Industrial especialitat en Electricitat a l’UPC de Terrassa. La carrera té una durada de 4 anys. Vaig cursar el primer curs després de tornar del servei militar al 1997, vaig suspendre dues assignatures i vaig deixar els estudis per començar a treballar.

Vaig treballar de cambrer, de pintor, a una empresa de neteja a la unitat hermètica i finalment vaig estar sis anys treballant a una fàbrica de rajoles. En aquesta fàbrica de rajoles vaig conèixer un noi que venia de Sevilla a estudiar infermeria i em va animar a reprendre els meus estudis. Així que em vaig tornar a matricular de les dues assignatures que havia suspès i a poc a poc, estudiant als matins i treballant a la tarda vaig acabar la carrera quan ja tenia 30 anys!

QUANT DE TEMPS PORTES DEDICANT-TE A AQUESTA PROFESSIÓ?

Després d’acabar la carrera vaig treballar dos anys a una enginyeria i al novembre del 2010 vaig començar a treballar com a docent pel Departament d’Educació a l’Institut de Terrassa. Des de llavors he fet classes de tecnologia a l’ESO i de cicles de formació professional d’electricitat al IES San Quirze, a l’Institut Castellarnau i a l’Institut Agustí Serra entre d’altres, fins al curs 2016-2017 que vaig arribar a la Serra.

ÉS DIFÍCIL LA CARRERA QUE HAS FET PER SER DOCENT?

Al començament em va costar molt, per què era un estudiant molt dolent, no tenia hàbits d’estudi i amb els companys de classe ens passàvem el matí jugant a les cartes a la cantina del campus. Però vaig reaccionar i vaig començar a posar-me les piles, vaig canviar d’amics i quedava sovint amb els per estudiar i les coses a la uni començaren a funcionar.

Si que HI havia assignatures molt difícils i a sobre jo tenia molt poc temps per que quan sortia de classe havia d’anar a treballar de les 14h fins a les 22h. Després em passava el cap de setmana estudiant i fent les tasques que ens posaven els profes. Van ser uns anys molt durs!

SEMPRE HAS VOLGUT SER PROFESSOR?

No, sempre he volgut estudiar Belles Arts per ser il·lustrador o dibuixant de còmics, però a casa no vaig trobar suport, m’animaven a estudiar una enginyeria, em deien “bellas artes!?, eso no sirve para nada!!!” . Així que finalment vaig estudiar una enginyeria i quan ja portava un any treballant d’enginyer un amic em va animar a apuntar-me a la borsa de docents del Departament d’Educació. Quan em van donar la primera substitució de profe em va costar decidir-me, però vaig deixar l’enginyeria i vaig començar a treballar de profe fins avui!

QUANT TEMPS PORTES TREBALLANT EN LA SERRA?

A la Serra vaig arribar al curs 2016-2017, aquest és el meu sisè curs aquí.

QUINA VA SER LA TEVA PRIMERA IMPRESSIÓ DE AQUEST INSTITUT?

Quan jo vaig arribar els alumnes de la primera promoció ja feien 3r i va ser mooooolt difícil. Hi havia un grup d’alumnes molt conflictius amb els que era pràcticament impossible fer classe, no volien treballar i es passaven el dia sense fer res, tocant les palmes i cantant.

Però la resta d’alumnes eren molt macos i vam establir un vincle molt fort, i això em va animar a continuar treballant a la Serra.

QUINA ÉS LA PRINCIPAL DIFICULTAT PER A LA CONVIVÈNCIA DEL CENTRE? QUÈ ACONSELLES ALS ALUMNES?

Et diré primer el principal avantatge, hi ha persones molt maques al centre, alumnes molt macos i maques i professores i professors molt macos i això fa que la convivència en general sigui molt bona.

La principal dificultat, en la meva opinió, és que hi ha un percentatge alt d’alumnes amb expectatives acadèmiques molt baixes, alumnes que no volen estar al centre, alumnes molt absentistes que venen obligats, que no volen estudiar, no valoren el que el centre els ofereix no pensen que estudiar sigui important i no respecten el centre ni als companys ni al professorat.

A classe, sovint parlo amb els alumnes i els explico com estudiar és de les coses que més ha canviat la meva vida. Abans treballava en una fàbrica de rajoles, era un treball físicament molt dur i no m’agradava gens, ara treballo de profe i vinc cada dia al centre amb un somriure.

Aquest seria el meu consell, si vols canviar la teva vida, si vols millorar, si vols ser lliure per fer el que t’agrada, per treballar en el que t’agrada: ESTUDIA!!!