La Serra participa a la 6a edició del curs de mediadors

Article penjat i editat per Mari Carmen i Nyuma Satu (3r d’ESO)

La Bianca Zele i el Siriki Diallo amb el seu diploma.

Dos alumnes de LA SERRA, amb alumnes d’altres instituts, han participat en un curs de mediadors i mediadores que ha passat de sis a deu centres educatius.

La regidora del Programa d’Intervenció Comunitària i Mediació, Glòria Rubio, va lliurar els diplomes d’aprofitament a la gairebé trentena de joves participants en aquesta sisena edició d’aquest taller de resolució positiva de conflictes.

El curs ha estat un punt de connexió entre joves de diferents barris, que han interrelacionat i compartit experiències.

La composició del grup de joves ha estat diversa, ja que es tracta d’una experiència intercentres, adreçada a estudiants de diferents cursos de l’ESO. Així, enguany hi han participat alumnes de l’Institut La Serra, l’Institut Arraona, l’Institut Escola Industrial, l’Institut Pau Vila, l’Institut Ferran Casablancas, l’Institut Vallès, l’Institut Sabadell, l’Institut Joan Oliver, l’Institut Ribot i Serra i l’Institut Jonqueres.

L’objectiu és que els dos alumnes participants al curs, el Siriki Diallo i la Bianca Zelle, exerceixin de mediadors a l’institut a partir del coneixement obtingut al curs, amb el suport del professorat, que també ha estat format. La mediació entre alumnes és una pràctica adreçada a millorar la convivència a les aules.