Experiència inoblidable al Montseny

L’altre dia les alumnes de l’optativa de ciències naturals van anar d’excursió al Montseny. Aquí deixem la crònica d’una de les alumnes (Esther Font)

El dia 26 d’octubre del 2017, l’optativa de CN, vam anar d’excursió al Montseny, ja que prèviament havíem estudiat Geologia i també ens servirà per el següent tema que tractem.

En total, vam ser tres alumnes i dos professors, cosa que va fer que l’excursió fos més profitosa. Pel camí vam veure molts faigs i alzines sureres. Vam anar al punt d’informació, on vam veure una exposició. Al començar el recorregut vam intentar saber com orientar-nos ja que nosaltres estàvem al davant guiant-nos per les senyals. Cinc minuts després de començar, em vaig voler fer una cua, ja que portava un monyo, i al voler treure’m la goma, es va embolicar al meu cabell y no la podíem treure, així que van tallar-me el cabell amb una clau.

Al pujar ens vam cansar molt (sobretot la Salma) i aprofitàvem cada oportunitat que teníem per parar a descansar. En una ocasió vam treure una bossa de patates per menjar pel camí i el Ferran, el professor, ens la va prendre i va dir que a cada 100 metres ens deixaria menjar… mentre arribàvem anava menjant patates.

Quan vam arribar al cim del Turó de l’Home ens van agradar molt les vistes i ens vam fer moltes fotos. Vam trobar un gos que ens va acompanyar durant gran part del camí. Vam menjar al cim del Turó de l’Home.

Al baixar, el camí era en zig-zag i vam tallar una mica de camí baixant per unes pendents amb fulles i arbres. Com el terra relliscava, ens anàvem agafant dels arbres per no caure. Mentre baixàvem una pendent, em va entrar algo a l’ull i la Salma, el Ferran i la Mònica van ajudar-me a treure’m-ho mentre la Ibti reia al terra per un comentari que li va fer molta gràcia. La resta del camí vam baixar cantant i parlant, i totes vam acabar caient-nos al terra en moments diferents (primer una, al cap d’una estona l’altre…)

Va ser una excursió que no oblidarem perquè ens ho vam passar molt bé (tot i que a la pujada ens vam cansar molt) i vam riure molt. Tot i que l’idea de ser poques persones en una optativa de 4t d’ESO sembli un problema, te molts avantatges, com poder viure experiències com aquestes.