Alumnes nous a l’institut

Article creat i corregit per Marçal Puertas. 4rt d’ESO.

Fa unes setmanes, han vingut a l’institut nous alumnes, que no saben l’idioma, el català i alguns també el castellà, però ells, s’esforcen, per aprendre l’idioma, escriure, llegir-lo, i parlar-lo. Alguns ja saben el castellà, que vénen de Mèxic i Equador. Amb unes setmanes, ja saben parlar bastant bé els idiomes. Engeguem aquesta secció, amb Jose Daniel de 4rt, que va venir el curs passat, d’Equador a Sabadell, entrevistat per la seva companya Shakira Flores.

Aquí la podeu llegir:

Avui parlem amb l’alumne de 4t d’ESO el Jose Daniel Martinez, ens parlarà sobre on estudiava abans de traslladar-se a Barcelona, Sabadell.

-On vivies abans de venir a Sabadell?

A l’Equador, a una casa ubicada a la costa de Guayaquil al costat de la platja.

-Per què et vas traslladar?

Per estudiar i perquè la meva mare va voler venir a Torre Romeu.

-Estàs content amb el canvi de lloc?

Sí, perquè m’agrada molt l’ambient d’aquí.

-Què era el que més t’agrada de la teva ciutat?

El que més m’agrada, era la gent, perquè allà son bona gent, humilds, i t’estimen molt ràpid.

-Que t’agrada més on vivies o on vius ara?

M’agrada més on visc ara, és tot més diferent.

-Anaves a un altre escola o institut? Com es deia?

Si, es deia Edison Ernesto Mendoza.

-Què voldries estudiar quan surtis de l’institut? Per què?

Vull estudiar un cicle mig i un cicle superior, perquè m’agraden els cotxes.

-On t’agradaria viure de gran? I amb qui?

Fins ara no ho tinc clar, però m’agradaria seguint vivint aquí a Sabadell, perquè m’agrada molt  l’ambient i també els meus amics. El que sí tinc clar és que vull viure amb la meva família quan tingui la possibilitat de casar-me i tenir fills.