Què ens expliques… Merche Ramón?

Article creat per Amanda Machado, 3r d’ESO

Avui volem conèixer una persona molt especial i important a l’institut, la Merche Ramón, la nostra conserge. Ella ens rep cada dia a la porta amb un somriure i ens ajuda en el dia a dia amb multitud de tasques.

ON VIUS?

Jo visc a Montcada i Reixac, un poble que està tocant Barcelona. Cada dia, des de fa set anys, agafo el tren i el bus per arribar a l’institut La Serra, al dependre del transport públic he de matinar força per tal de sortir de casa amb suficient temps d’antelació i arribar en hora al meu lloc de treball.

TENS FILLS?

La vida no m’ha donat fills, però si que tinc nebots, del quals he pogut gaudir des de molt petitons i encara ara ,que ja són adults, amb el rang familiar de tieta- àvia puc gaudir dels fills que ells ja tenen. Aquí a l’Institut alguna que altra vegada amb gran sorpresa, he rebut diferents mostres d’afecte per part d’algun alumne que també omplen de joia el meu cor.

QUAN VAS COMENÇAR A TREBALLAR A L’INSTITUT?

L’any 2015, el Departament d’Educació va crear un programa de suport essencial per les activitats dels centres d’ensenyament de secundària, al qual, en assabentar-m`hi vaig presentar il·lusionada tota la documentació requerida. Al poc temps, sobtada per la sorprès de la trucada i la immediatesa  de la incorporació a la feina, si l’acceptava, que havia de ser en els dos o tres dies següents, començava la meva anadura a l’institut La Serra el dia 26 d’octubre de 2015, aviat farà set anys.

T’AGRADA LA TEVA FEINA?

Rotundament Si!!!     La meva feina és molt variada i gens avorrida. Al principi quan l’Institut encara de nova creació  era petit, la meva feina també era més tranquil·la i reduïda, a mesura però, que augmentaven els cursos i els alumnes també, la meva labor a ha anat “in creixendo” any rere any. D’explicar-te seria una extensa llista de tasques, no cal avorrir, bàsicament però, es resumeixen en tres grans blocs: Donar suport al funcionament del centre, a l’equip directiu i als alumnes.

ET SENT VALORADA A LA TEVA AREA DE TREBALL?

No voldria pecar de vanitosa, jo diria que la meva tasca de recolzament és molt important dintre de l’Institut i sempre m’he sentit molt valorada, escoltada i respectada, em sento com en el sí de la meva família.

HAS FET ALGUN CURS AVANS DE TREBALLAR? QUIN? QUAN DE TEMPS?

Quan era joveneta era molt bona estudiant però, no vaig poder acabar els estudis per problemes de salut de la meva mare; quan es va recuperar ja no hi vaig tornar. Va ser a l’edat adulta quan vaig completar la formació que havia quedat a mitges. Aleshores vaig començar a donar-li voltes al fet de preparar oposicions, una època molt intensa en la què alternava el treball amb diferents cursos complementaris i preparant els exàmens d’oposició. Finalment desprès de molt de teso i contenta per les fites aconseguides, vaig començar el meu periple com auxiliar administrativa interina amb diferents destinacions, les primeres  dintre del mateix edifici de la Delegació Territorial d’Ensenyament a Sabadell i desprès a diferents escoles de primària  d’aquí i per diferents pobles del Vallès Occidental fins arribar a l’Institut La Serra, on des de sempre treballo molt a gust com a conserge. No importa quant de temps necessites per arribar a una fita, el que importa, és la constància i la disciplina que posis per poder arribar on vulguis o, allà on la vida et porti si has de canviar de camí.

QUÉ ÉS EL QUE MENYS T’AGRADA DE LA TEVA ÀREA DE TREBALL?

No sabria dir-te, no hi res específic que no m’agradi. La meva feina es molt variada, distreta i gens avorrida, ho faig tot amb un tarannà  positiu.

HAS PENSAT MAI TREBALLAR EN UNA ALTRA COSA?

Quan era joveneta m’agradava molt la estètica i bellesa, hauria  volgut ser esteticista però, “Hom proposa i la vida disposa”, allò que en la infància penses que t’agrada, a mesura que et fas adult pot canviar o bé, si tens una ferma convicció portar-la fins el final salvant totes les barreres.

HAS VIATJAT MAI FORA DEL PAIS?

Quan al boom de la immigració els meus pares van marxar a Veneçuela, allà visquérem vora deu anys: moltes vivències, records i amistats que encara perduren en el temps; els meus viatges transfronterers són pocs, però he gaudit molt de veure París, la ciutat i el seus importants museus, Roma amb el seu art i bellesa arquitectònica, i Lisboa amb el seu particular encant. Espanya però, és posseïdora d’indrets meravellosos dels que també he gaudit.

QUINES SÓN LES TEVES AFICCIONS?

Jo diria que no tinc res en concret.  El fet és que gaudeixo fent moltes activitats: lectura, música, teatre, concerts, cinema o pelis de la TV, museus de pintura, visites i excursions culturals, passejar pel camp, viatjar en la mesura de les possibilitats, cuinar, cosir, les plantes una mica, treballs manuals, resoldre Sudoku i mots encreuats i, per descomptat, passar bones estones amb la família i les amistats, inclosa la pau de la meva llar.