S’investiga la quantitat de microplàstics a les platges de Barcelona

Alumnes de 3r d’ESO d’Observadores del mar fan una sortida a la platja per estudiar microplàstics.

Fa uns mesos, es va iniciar un projecte en el qual participa l’alumnat de l’institut duent a terme diferents activitats relacionades amb l’ecosistema marí. Una de les activitats va ser una sortida a la platja de Bogatell, a l’octubre, per tal de recollir mostres.

Les mostres de sorra, que van ser recollides en unes coordenades concretes de la platja, es van analitzar per saber la quantitat de microplàstics i mesoplàstics. Un cop a l’institut, es van introduir les dades a la pàgina web del projecte per poder fer anàlisis posteriorment.

Durant la setmana, l’alumnat va comentar que havia estat un projecte molt interessant per ajudar a analitzar les condicions del mar amb profunditat al professorat. Es tracta d’un projecte de ciència ciutadana; amb les dades donades pels voluntaris es poden pensar propostes de millora i neteja. I, a més a més, aquests voluntaris i alumnes han après sobre el tema i s’ho han passat la mar de bé.

Dúnia (Borealis)

3r d’ESO