Dansa amb confiança

Dansa i expressió és una creació que fem a 1r d’ESO, consisteix a aprendre a expressar les teves emocions en moviments, i moure el teu cos. En aquesta proposta també es té en compte la creativitat dels alumnes, ja que l’Andrea ens fa una proposta i ens dona uns marges, dintre d’aquests marges ens podem expressar com volem.

Aquesta creació ens la fa l’Andrea Torres Danes, ve especialment a l’institut per fer aquesta creació i és una professional en dansa. Es du a terme dos dies a la setmana, el dilluns i el dijous, i la sessió dura una hora i mitja. Totes aquestes sessions es fan al gimnàs de l’institut.  En aquesta creació, a part de totes les activitats que ens proposa l’Andrea durant totes les sessions, també creem conjuntament una coreografia final, on participa tot l’alumnat d’aquesta creació. Aquesta coreografia es realitzarà a la mostra final de creacions, que es presentarà a tot l’alumnat de l’institut i a les famílies que vinguin aquell dia, per veure l’objectiu final de cada creació. L’institut ha suggerit fer aquesta proposta, ja que troben interessant que des de ben petits/es ens sapiguem expressar a través de la dansa. La dansa és un mètode de poder-nos enfrontar als nostres problemes i pors, també poder treure totes les emocions cap a l’exterior i que no tinguem por d’expressar-nos, i no sentir-nos rebutjats/des per ser tal com som.

Les sessions de cada dia són força diferents, però hi ha coses que sempre són iguals. Normalment, acostumem a començar la sessió parlant de com estem i passant llista. Després, fem un escalfament que són uns passos de ball, que crea l’Andrea pel grup de cada trimestre en concret, també, fem uns moviments a terra per escalfar. A l’acabar, practiquem uns passos de ball per saber portar el ritme, deixar-nos anar, tenir creativitat i experimentar una mica. Després, fem unes activitats diferents cada dia, aquestes activitats ens serveixen per conèixer-nos millor, per la imaginació i per connectar-nos amb les altres persones, com per exemple: una activitat que fem és que ens posem en parelles, una persona es deixa anar, i l’altra l’ha d’anar portant per la sala i agafant-li les cames o els braços i movent-li com ell/a vulgui. A continuació, comencem a practicar i remodelar la coreografia final que creem nosaltres. Finalment, per acabar la sessió ens posem amb parelles i fem uns exercicis de relaxació i estiraments. Per tancar la sessió fem una rotllana i cada persona diu una paraula per expressar com s’ha sentit a la sessió d’aquell dia.

Dona i Alba (Foc i Aigua)

1r d’ESO