Projectes de tecnologia

1r d’ESO

Els més petits aprenen els fonaments de l’electricitat. Es pretén introduir els alumnes en el món de l’electricitat, en vistes a la importància d’aquests coneixements per a una orientació cap als sectors industrial i d’enginyeria, tan importants i amb gran projecció en el teixit empresarial català i europeu. Es tracta d’oferir uns conceptes bàsics que els ajudin a entendre com funciona, com es genera i quin és l’impacte en el medi en la generació i ús d’aquesta tecnologia en la quotidianitat de la societat. Mitjançant l’experimentació i el treball col·laboratiu en el taller volem inculcar la vàlua de l’esforç i treball amb la conseqüent satisfacció per l’obtenció de resultats satisfactoris.

2n d’ESO

Els alumnes de 2n d’ESO durant el primer trimestre construeixen un faristol. Han treballat la fusta i el tallat manual amb serra de marqueteria de línies rectes, el seu acabat i polit amb llimes, raspes i paper de vidre, l’ús de la cola, i, l’ús del martell i els claus per situar les frontisses. Per decorar el faristol, els alumnes han escollit la millor forma, bé pintar-lo, o bé dissenyar un dibuix amb fils (prèviament cal fer uns forats amb les barrines per poder passar els fils).

3r d’ESO

En aquestes fotos podem veure com els alumnes de 3er, fan ús de les màquines per tractar la fusta, com (trepant de taula, serra, cargol per llimar…). L’objectiu d’aquesta pràctica és conèixer les diferents màquines, habituar-se a manipular eines i poder crear amb fusta; en aquest cas un tricicle amb un motor elèctric.

També a 3r d’ESO, en el desdoblament de Taller de l’assignatura de Tecnologia, es passa de la teoria explicada a classe, a la pràctica. A través de la construcció d’una maqueta es descobreixen les habilitats en la manipulació de materials i peces, així com el seu correcte ensamblatge per tal d’aconseguir fer funcionar un mecanisme. Tot canalitzat en forma de projecte (treballat també en el desdoblament d’informàtica), fet que fa prendre consciència de la importància d’un treball previ de planificació i disseny, alhora com del seguiment d’aquest i la seva corresponent adaptació i/o rectificació per a un resultat òptim. És bàsic en aquest àmbit que es descobreixi l’ambient real d’un centre de treball, l’organització pròpia de tasques i l’adaptació del propi ritme de treball per a seguir un calendari. També es presta especial atenció en la consciència de com la cura de l’espai de treball, l’organització de les eines i l’ús d’elements de protecció pot arribar a facilitar els processos productius i fer-los més segurs.

4t d’ESO

A quart d’ESO s’introdueix l’electrònic a la robòtica. Es pretén introduir específicament els alumnes en el món de l’electrònica, la robòtica i la seva programació, en vistes a la importància d’aquests coneixements en tots els aspectes de la societat degut a la innovació tecnològica constant en la qual vivim. En tindre gran projecció en el teixit empresarial català i europeu, seran de gran profit aquests coneixements per a una orientació cap als sectors industrial i d’enginyeria, si més no, també contribuiran a estructurar les pensaments de manera procedimental. Es tracta d’oferir uns conceptes bàsics que els ajudin a entendre com funciona cada component i com aplicar-lo en un circuit amb una utilitat concreta, muntar-lo físicament i comprovar-ne el funcionament. Mitjançant l’experimentació i el treball col·laboratiu a taller volem mostrar-los la vàlua de l’esforç i treball amb la conseqüent satisfacció per l’obtenció de resultats satisfactoris i engrescar-los a que hi aprofundeixin.