Biblioteca escolar i impuls de la lectura

Biblioteca de l’Institut de l’Arboç

La biblioteca escolar de l’Institut de l’Arboç sempre ha estat una biblioteca amb molta vida, molt activa, on es realitzaven xerrades, el préstec del nostre fons de biblioteca era tot un clàssic, sempre ha estat oberta i disponible a les hores d’esbarjo per a realitzar consultes i com espai d’estudi, les taules temàtiques, etc.

Degut a aquesta circumstància pandèmica que ens ha tocat viure amb la COVID19 hem hagut de transformar aquest espai, el de la nostra biblioteca, en una aula. Tot i això es va decidir que la biblioteca havia de continuar present en el dia a dia del nostre centre, i així ha estat. S’ha treballat a l’aula tota aquesta dinàmica que es realitzava a la biblioteca del centre i és per aquest motiu que se’ns ha atorgat el distintiu #biblioactivacovid.

Continuem treballant per a fomentar en el nostre alumnat la lectura i l’hàbit lector des de diferents àrees d’aprenentatges i sempre des de l’equitat.

1. Novetats, notícies i activitats (accés).
2. Pla d’obertura de la biblioteca (accés).
3. Reglament de la biblioteca (accés).
4. Consultes online (accés).
El catàleg de la biblioteca està informatitzat i és accessible per Internet, a través del programa ePèrgam. L’ePèrgam és l’aplicació de gestió de les biblioteques escolars que ofereix el Departament d’Ensenyament. És una aplicació en línia i es caracteritza per:

• Aprofitar els avantatges de la xarxa per fer la catalogació.
  • Permetre la consulta en línia dels catàlegs de les biblioteques escolars.
  • Disposar de funcionalitats per incentivar l’ús de la biblioteca per part de la comunitat escolar.
  • Facilitar el manteniment tècnic de les dades bibliogràfiques i d’usuaris.

Impuls de la lectura

El Departament d’Ensenyament participa, a través del pla d’impuls de la lectura, en el Pla Nacional de Lectura presentat pel Govern de la Generalitat establint com a objectiu estratègic la millora de l’èxit escolar de tot l’alumnat. I ho fa potenciant la lectura sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum al llarg de tota l’escolaritat bàsica per augmentar la competència comunicativa i lingüística i el desenvolupament de l’hàbit lector dels infants i joves, sense oblidar que la competència lectora és la base de molts aprenentatges i un requisit per participar amb èxit en bona part dels àmbits de la vida adulta. Concreció de la proposta de cada departament didàctic: