Per part del centre
- Facilitar una formació que contribueixi al desenvolupament integral de la personalitat de l’alumne/a.
- Vetllar per fer efectius els drets de l’alumne/a en l’àmbit escolar.
- Respectar les conviccions religioses, morals i ideològiques de la família i de l’alumne/a.
- Informar la família del projecte educatiu i de les normes d’organització i funcionament del centre.
- Informar la família i l’alumne/a dels criteris que s’aplicaran per avaluar el rendiment acadèmic, fer-ne una valoració objectiva i, si escau, explicar a la família els resultats de les avaluacions.
- Adoptar les mesures educatives alternatives o complementàries adients per atendre les necessitats específiques de l’alumne/a i mantenir-ne informada la família.
- Corresponsabilitzar-se amb la família en el procés d’orientació de caràcter personal, acadèmic i, si escau, professional de l’alumnat per poder assolir la maduresa personal, la presa de decisions i la integració social.
- Mantenir comunicació regular amb la família, fonamentalment a través dels tutors/es, amb una freqüència mínima d’un cop al trimestre, per informar-la de l’evolució acadèmica i personal de l’alumne/a.
- Comunicar a la família les faltes d’assistència no justificades de l’alumne/a al centre, i qualsevol altra circumstància que sigui rellevant per al seu desenvolupament acadèmic i personal.
- Atendre tan aviat com sigui possible les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli la família, tot intentant conciliar l’horari laboral de la família amb l’horari del centre.
- Revisar conjuntament amb la família el compliment d’aquests compromisos i, si escau, el contingut, en el termini d’un curs escolar.
- Informar la família del projecte educatiu del centre (PEC) i de les normes d’organització i funcionament del centre (NOFC), incloent-hi els acords del centre sobre l’ús dels telèfons mòbils.
Per part de la família
- Respectar el caràcter propi del centre i reconèixer l’autoritat del professorat i, més específicament, la de l’equip directiu.
Compartir amb el centre l’educació del fill/a i desenvolupar i afavorir les complicitats que són necessàries per aplicar el projecte educatiu del centre. - Instar el fill/a a respectar les normes específiques de funcionament del centre, en particular, les que afecten la convivència escolar i el desenvolupament normal de les classes.
- Vetllar perquè el fill/a compleixi el deure bàsic de l’estudi i d’assistència regular i puntual a les activitats acadèmiques, i també perquè faci les tasques encomanades a casa pel professorat.
- Ajudar el nostre/a fill/a a organitzar el temps d’estudi a casa i a preparar el material per a l’activitat escolar.
- Adreçar-se directament al centre per contrastar les discrepàncies, coincidències o suggeriments en relació amb l’aplicació del projecte educatiu en la formació del fill/a.
- Facilitar al centre les informacions del fill/a que siguin rellevants per al procés d’aprenentatge.
- Corresponsabilitzar-se amb el centre en el procés d’orientació de caràcter personal, acadèmic i, si escau, professional de l’alumnat per poder assolir la maduresa personal, la presa de decisions i la integració social.
- Atendre tan aviat com sigui possible les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli el centre.
- Adoptar criteris i mesures que puguin afavorir el rendiment escolar del fill/a.
- Informar el fill/a del contingut d’aquests compromisos.
- Revisar conjuntament amb el centre educatiu el compliment dels compromisos de la carta i, si escau, el contingut, en el termini d’un curs escolar.
- Respectar les normes d’organització i funcionament del centre (NOFC) i la regulació dels telèfons mòbils que s’hi especifica.
Data d’aprovació del Consell Escolar: 28.02.2024