Carta de compromís educatiu

Per part del centre

1. Facilitar una formació que contribueixi al desenvolupament integral de la personalitat de l’alumne/a.
  2. Vetllar per fer efectius els drets de l’alumne/a en l’àmbit escolar.
  3. Respectar les conviccions religioses, morals i ideològiques de la família i de l’alumne/a.
  4. Informar la família del projecte educatiu i de les normes d’organització i funcionament del centre.
  5. Informar la família i l’alumne/a dels criteris que s’aplicaran per avaluar el rendiment acadèmic, fer-ne una valoració objectiva i, si escau, explicar a la família els resultats de les avaluacions.
  6. Adoptar les mesures educatives alternatives o complementàries adients per atendre les necessitats específiques de l’alumne/a i mantenir-ne informada la família.
  7. Corresponsabilitzar-se amb la família en el procés d’orientació de caràcter personal, acadèmic i, si escau, professional de l’alumnat per poder assolir la maduresa personal, la presa de decisions i la integració social.
  8. Mantenir comunicació regular amb la família, fonamentalment a través dels tutors/es, amb una freqüència mínima d’un cop al trimestre, per informar-la de l’evolució acadèmica i personal de l’alumne/a.
  9. Comunicar a la família les faltes d’assistència no justificades de l’alumne/a al centre, i qualsevol altra circumstància que sigui rellevant per al seu desenvolupament acadèmic i personal.
  10. Atendre tan aviat com sigui possible les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli la família, tot intentant conciliar l’horari laboral de la família amb l’horari del centre.
  11. Revisar conjuntament amb la família el compliment d’aquests compromisos i, si escau, el contingut, en el termini d’un curs escolar.
  12. Informar la família del projecte educatiu del centre (PEC) i de les normes d’organització i funcionament del centre (NOFC), incloent-hi els acords del centre sobre l’ús dels telèfons mòbils.

Per part de la família

1. Respectar el caràcter propi del centre i reconèixer l’autoritat del professorat i, més específicament, la de l’equip directiu.
    Compartir amb el centre l’educació del fill/a i desenvolupar i afavorir les complicitats que són necessàries per aplicar el projecte educatiu del centre.
  2. Instar el fill/a a respectar les normes específiques de funcionament del centre, en particular, les que afecten la convivència escolar i el desenvolupament normal de les classes.
  3. Vetllar perquè el fill/a compleixi el deure bàsic de l’estudi i d’assistència regular i puntual a les activitats acadèmiques, i també perquè faci les tasques encomanades a casa pel professorat.
  4. Ajudar el nostre/a fill/a a organitzar el temps d’estudi a casa i a preparar el material per a l’activitat escolar.
  5. Adreçar-se directament al centre per contrastar les discrepàncies, coincidències o suggeriments en relació amb l’aplicació del projecte educatiu en la formació del fill/a.
  6. Facilitar al centre les informacions del fill/a que siguin rellevants per al procés d’aprenentatge.
  7. Corresponsabilitzar-se amb el centre en el procés d’orientació de caràcter personal, acadèmic i, si escau, professional de l’alumnat per poder assolir la maduresa personal, la presa de decisions i la integració social.
  8. Atendre tan aviat com sigui possible les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli el centre.
  9. Adoptar criteris i mesures que puguin afavorir el rendiment escolar del fill/a.
  10. Informar el fill/a del contingut d’aquests compromisos.
  11. Revisar conjuntament amb el centre educatiu el compliment dels compromisos de la carta i, si escau, el contingut, en el termini d’un curs escolar.
  12. Respectar les normes d’organització i funcionament del centre (NOFC) i la regulació dels telèfons mòbils que s’hi especifica.

Data d’aprovació del Consell Escolar: 28.02.2024