Tallers d’estalvi energètic

Durant aquesta setmana l’Institut de l’Arboç ha organitzat accions concretes per abordar el repte del canvi climàtic, incorporant-se activament als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides.

Amb l’objectiu de contribuir a l’ODS 13, centrat en l’acció pel clima, l’institut està posant en marxa una sèrie d’iniciatives destinades a sensibilitzar i implicar la comunitat educativa en la lluita contra el canvi climàtic.

Entre les primeres mesures adoptades destaquen les següents:

1. Educació Ambiental: Integració de continguts relacionats amb el canvi climàtic i la sostenibilitat a les lliçons per augmentar la consciència dels alumnes.
  2. Reducció de la Petjada de Carboni: Implementació de pràctiques i polítiques que busquen minimitzar l’impacte ambiental de les activitats diàries de l’institut.
  3. Projectes Sostenibles: Desenvolupament de projectes pràctics que involucren als alumnes en solucions locals pel canvi climàtic, fomentant la participació activa.

Segur que heu sentit més d’un cop la necessitat que tenim tots i totes per canviar els nostres hàbits i poder tenir millor cura de l’entorn que ens envolta per tal de poder seguir gaudint de la vida tal i com la coneixem. Ens necessitem a tots/es!!

Per aconseguir aquest repte a nivell mundial, vosaltres haureu de superar un seguit de passos, com a institut i com a classe, que de ben segur que amb atenció, debat i treball en equip aconseguireu!

L’alumnat de 3r d’ESO i 1BAT de l’Institut de l’Arboç podrà experimentar i concretar millores sobre el Canvi Climàtic, l’Estalvi Energètic i sobretot els hàbits de consum d’energia que tenim al nostre entorn, amb col.laboració de l’oficina comarcal d’impuls a la transició energètica.