Patis actius i compromesos. Torneig de tchoukball

El temps d’esbarjo és una estona en la que l’alumnat té diverses opcions per escollir. Uns minuts preciats de descans entre classes lectives, un espai en el que molts i moltes busquen activar el cos, ja sigui caminant mentre es menjen l’entrepà, així com practicant alguna activitat esportiva de forma autogestionada, que generalment és el futbol, el bàsquet o el tenis taula.

Aquest segon trimestre hem organitzat un torneig per equips i amb un quadre classificatori per tal de formalitzar una competició reglada. Hem escollit un esport alternatiu, el TCHOUKBALL per tal d’oferir igualtat d’oportunitats posant l’alumnat en situacions motrius noves per a tothom i senzilles en quan a execució, evitant així que les possibles diferències de nivell en quan al domini de l’esport, generin una desigualtat entre l’alumnat. Són esports que tenen una lògica interna que fomenta la participació equitativa, heterogènia i mixta de qui els juga, buscant afavorir espais on alliberar-nos d’estereotips sexistes que moltes vegades es perpetuen en els esports massificats. Els esports alternatius també faciliten que l’alumnat interactui aplicant actituds i valors de FAIR-PLAY per tal de crear espais motrius saludables i respectuosos, contribuint així al desenvolupament integral de l’alumnat.

Us deixem algunes imatges del torneig, ha estat un plaer i un èxit! I gràcies a tot el professorat que va participar de la final del campionat.