VI Edició de “Portem la ciència al carrer”: La màgia és la ciència que no veiem

No sembla pas que hagi passat tot un any, però així ha estat i l’Institut de l’Arboç ja torna a posar el seu granet de sorra per a la divulgació de la ciència a la nostra comarca. En aquesta VI Edició de “Portem la ciència al carrer”, organitzada un any més pel CRP del Baix Penedès i celebrada a la Plaça Nova del Vendrell, aquest passat dissabte 11 de maig, els veritables protagonistes han estat un grup d’estudiants de 2n d’ESO molt entusiasmats en despertar la curiositat entre els nens, nenes i públic en general que va apropar-se al nostre estant.

En aquesta ocasió l’alumnat arbocenc va realitzar reaccions químiques sorprenents i diverses experiències de física, relacionades amb la pressió atmosfèrica, tensió superficial i el principi de Bernouilli. Tot plegat tenia com a eix vertebrador la màgia, és a dir, feien experiències amb resultats sorprenents i aparentment fruit de la màgia, però darrere de les quals s’amagava una explicació científica.

Novament, ha tornat a ser una experiència molt enriquidora pel nostre alumnat que alhora que ha après conceptes científics, ha pogut gaudir de la sensació de poder sorprendre a un públic cada cop més entusiasta d’aquest tipus d’actes.

A tots ells i elles donar-los les gràcies pel seu esforç i la seva implicació en aquest tipus de projectes que contribueixen a fer més propera la ciència a tothom.

[GALERIA D’IMATGES]

[Més imatges]