Educació per a la salut afectiva i sexual a 2n d’ESO – Programa Salut i Escola (PSiE)

L’objectiu del programa Salut i Escola (PSiE) és millorar la salut dels adolescents mitjançant accions de promoció de la salut, de prevenció de les situacions de risc i d’atenció precoç per als problemes relacionats amb la salut mental, la salut afectiva i sexual, el consum de drogues, alcohol i tabac, en col·laboració amb els centres educatius i els serveis de salut comunitària presents en el territori.

Els dies 4 i 11 de desembre de 2023 i 15 i 22 de gener de 2024, l’alumnat de 2n d’ESO va participar en una xerrada sobre “Què és la sexualitat?” a mans de Gisela Garcia, infermera del CAP de l’Arboç i Neus Montserrat, llevadora del CAP de l’Arboç. El taller va permetre crear un espai de diàleg i discussió molt enriquidor per a tothom.

Els objectius són:

• Fomentar una educació sexual sana i responsable.
  • Dinàmica: Què vol dir sexualitat per mi?
  • Quins són els mètodes anticonceptius que conneixem? Com prevenir ITS. On es poden adreçar.
  • Proporcionar eines per a que els i les joves desenvolupin hàbits, actituds i conductes saludables entorn de la sexualitat: importància del consentiment.