Activitats extraescolars 2023-2024

A partir del dilluns 23 d’octubre de 2023 començaran les activitats extraescolars, organitzades conjuntament amb l’AMPA, i que es realitzaran els dilluns, dimarts, dimecres i dijous, per la tarda, fins el dijous 30 de maig de 2024.

A partir de la tercera setmana del mes de setembre podreu mostrar el vostre interès a través del full de petició d’extraescolars que enllaçarem aquí, i que podreu lliurar a la secretaria de l’institut abans del dia 13 d’octubre de 2023.

A mitjans del mes de setembre concretarem les extraescolars. En aquest moment l’oferta d’activitats extraescolars prevista és la següent:

ACTIVITATS EXTRAESCOLARS DEL CURS 2023-2024

• ENGLISH COMMUNICATION.
  • TALLER D’ESCACS.
  • ACREDITACIÓ DE NIVELLS D’ANGLÈS.
  • CLUB DE LECTURA.
  • TALLER DE ROBÒTICA.
  • BÀDMINTON.

DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS

ENGLISH COMMUNICATION
Aquesta activitat extraescolar està dirigida a tot aquell alumne, des de 2n d’ESO fins 2n de batxillerat, que vulgui potenciar la comunicació oral en llengua anglesa. L’activitat es realitzarà en l’Institut de l’Arboç els dilluns per la tarda. Aquesta extraescolar és molt recomanable per als alumnes de 3r d’ESO que vulguin fer el viatge a Irlanda, ja que tot el que es treballarà ajudarà molt durant l’estada.

TALLER D’ESCACS
El joc dels Escacs té unes aplicacions didàctiques i educatives a desenvolupar durant el període escolar que influeixen positivament en el rendiment escolar dels alumnes. Jugar una partida d’Escacs suposa una constant presa de decisions que ajuda a reflexionar sobre les errades i encerts comesos, a més a més, incideix en la preparació de la ment per anticipar-se a coses que van a succeir i aprendre a retenir el que ens interessa de les situacions. Els Escacs és un joc potencialment influent en molts aspectes psicològics. Respecte al coneixement, exigeix atenció, concentració, memòria visual, percepció i estructuració espacial, reflexió, raonament lògic, creativitat, resolució de problemes, etc. que poden millorar el rendiment escolar dels alumnes. Respecte a la formació de la personalitat, exigeix perseverança, confiança en sí mateix per solucionar tasques complexes, superació personal i control emocional i de la impulsivitat abans de l’acció.

ACREDITACIÓ DE NIVELLS D’ANGLES
L’objectiu és la preparació d’estudiants per a les proves per obtenir els certificats d’anglès següents: nivell intermedi B1 del Marc europeu comú de referència per a les llengües (MECR) i nivell intermedi B2 del MECR.

BIBLIOTECA
L’Institut de l’Arboç obrirà la biblioteca, sota la supervisió d’una professora, un dia per la tarda. Si teniu previst venir a estudiar i treballar a la biblioteca cal que us inscriviu a l’activitat atès que la capacitat d’assistents és limitada.

ESTUDI ASSISTIT
L’estudi assistit és un suport per als alumnes per a que puguin realitzar millor les seves tasques acadèmiques. Dijous a la tarda podran tenir una persona que els orientarà i els ajudarà en els deures, treballs, etc.

CLUB DE LECTURA
El club de lectura és un espai de tertúlia i debat a l’entorn d’una lectura, en què un grup de persones s’organitza per llegir el mateix llibre i reunir-se un dia a la biblioteca per comentar el llibre. Els llibres triats tenen la versió cinematogràfica per fer la comparativa i crear més temes de debat. Es tracta d’una activitat que reuneix persones amb una finalitat comú: el gust per la conversa i la lectura.

TALLER DE ROBÒTICA
T’agrada el món de la programació i dels robots? Has realitzat alguna activitat relacionada amb robots i t’ha agradat? No en saps i tens curiositat ? Ara pots aprofitar l’oportunitat de descobrir com interactua un robot amb el món que l’envolta , seguint les ordres que li donis. Al taller podràs desenvolupar els teus coneixements en el món de la programació mitjançant arduino o simplement donar els teus primers passos i esbrinar si aquest món t’apassiona tant com als docents que ho imparteixen

BÀDMINTON
Té com a objectiu principal ensenyar les tècniques bàsiques d’aquests esports, tot aprenent les normes i les regles del joc a través de la pràctica, la qual s’orientarà com una manera de gaudir del temps de lleure. Aquests esports el poden practicar conjuntament nois i noies. Hi ha la possibilitat de participar en els Jocs Esportius Escolars de Catalunya.