Activitats extraescolars 2019-2020

A partir del dilluns 14 d’octubre de 2019 començaran les activitats extraescolars organitzades amb la col·laboració de l’AMPA, que es duran a terme els dilluns, dimarts, dimecres i dijous, per la tarda, fins el dijous 28 de maig de 2020. Si esteu interessats en què el vostre fill/filla participi en alguna extraescolar cal que complimenteu el FULL DE PETICIÓ D’ACTIVITATS EXTRAESCOLARS i el lliureu a la secretaria de l’institut abans del dia 8 d’octubre de 2019. Tot seguit es mostra l’oferta d’activitats extraescolars.

ACTIVITATS EXTRAESCOLARS DEL CURS 2019-2020

• ENGLISH COMMUNICATION (DILLUNS 16-18)
  • TALLER DE ROBÒTICA (DILLUNS 16-17)
  • EDUCACIÓ EN VALORS A TRAVÉS DEL FUTBOL (DILLUNS I DIJOUS 17.25-18.55) – Aquesta activitat encara s’ha de concretar i està previst que s’iniciï el dia 4 de novembre.
  • INICIACIÓ AL PÀDEL (DIJOUS 16.30-17.30)
  • ESCACS EDUCATIUS (DIMARTS 16-17)
  • ESTUDI ASSISTIT (DIMECRES 16.45-18.45)
  • BIBLIOTECA (DIMECRES 15.45-18.45)
  • GRUP NATURA (DIMECRES 16.45-18.45)
  • COMUNICACIÓ DIGITAL (DIJOUS 15.45-16.45)
  • BÀDMINTON (DIMARTS 16.30-18.30)

Les activitats són gratuïtes, a excepció de les que es detallen tot seguit.

Iniciació al pàdel té un cost de 30€ per trimestre (inclou el lloguer de pistes i el material necessari). El pagament s’ha de fer directament a les instal·lacions esportives, al carrer Hortaleza s/n, el primer dia de cada trimestre, és a dir el 15 d’octubre de 2019, 7 de gener de 2020 i el 10 de març de 2019. Aquesta activitat es farà a les pistes de pàdel de Inacua l’Arboç.

English Communication té un cost de 30€ quadrimestrals. El primer pagament es farà el primer dia del primer quadrimestre, és a dir, el 14 d’octubre de 2019. El segon pagament es farà el primer dia del segon quadrimestre, és a dir, el 3 de febrer de 2020. Aquesta activitat està dirigida a alumnes des de 2n d’ESO fins 2n de batxillerat.

DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS

ENGLISH COMMUNICATION

Aquesta activitat extraescolar està dirigida a tot aquell alumne, des de 2n d’ESO fins 2n de batxillerat, que vulgui potenciar la comunicació oral en llengua anglesa. L’activitat es realitzarà en l’Institut de l’Arboç els dilluns per la tarda.

TALLER DE ROBÒTICA

T’agrada el món de la programació i dels robots? Has realitzat alguna activitat relacionada amb els robots i t’ha agradat? No en saps i vols aprendre’n? Ara tens l’oportunitat d’aprendre’n per saber interactuar amb el món físic programant un robot que segueixi les ordres que li donem.

EDUCACIÓ EN VALORS A TRAVÉS DEL FUTBOL

Programa que utilitza el futbol com a eina per fomentar valors entre els joves. L’objectiu és donar suport a infants i joves, tot fomentant la integració i cohesió social, creant condicions favorables per la prevenció de la violència, tot fent servir l’esport com a eina educativa. Gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de l’Arboç aquesta activitat no té cap cost econòmic per a les famílies.

BÀDMINTON i/o PÀDEL

Té com a objectiu principal ensenyar les tècniques bàsiques d’aquests esports, tot aprenent les normes i les regles del joc a través de la pràctica, la qual s’orientarà com una manera de gaudir del temps de lleure. Aquests esports el poden practicar conjuntament nois i noies. Hi ha la possibilitat de participar en els Jocs Esportius Escolars de Catalunya.

ESCACS EDUCATIU (Nivells d’iniciació i bàsic)

El joc d’escacs, és un innovador mitjà per millorar les capacitats i les actituds dels alumnes; doncs amb la pràctica dels escacs van assolint, d’una manera lúdica i divertida, eines per afrontar els reptes als que s’enfronten diàriament els adolescents, tant dins com fora de les aules…

ESTUDI ASSISTIT

L’estudi assistit és un suport per als alumnes per a que puguin realitzar millor les seves tasques acadèmiques. El dimecres per la tarda podran tenir una persona que els orientarà i els ajudarà en els deures, treballs, etc.

BIBLIOTECA

El dimecres per la tarda l’Institut de l’Arboç obrirà sota la supervisió d’una professora. Si teniu previst a estudiar i treballar a la biblioteca cal que us inscriviu a l’activitat, atès que la capacitat d’assistents és  limitada.

COMUNICACIÓ DIGITAL

Practicar l’ús dels recursos digitals de comunicació a través de la creació d’un blog informatiu, un canal podcast i diverses xarxes socials, entre d’altres activitats.

GRUP NATURA

Destinataris: alumnes de primer cicle de l’ESO.

Astronomia, geologia, plantes, animals… són molts els punts d’interès que els aficionats a la natura tenim al nostre abast només parant atenció al que ens envolta. Però si al plaer de l’observació hi afegim el coneixement, l’activitat naturalista es converteix en una autèntica afició que ens porta a voler aprendre més i més cada dia… i del coneixement neix l’estimació i la preocupació per la conservació del nostre patrimoni natural.Aquesta activitat pretén iniciar en l’activitat naturalista als alumnes més joves de l’institut, guiant-los en les primeres passes del coneixement de l’entorn natural.

Les sessions a l’aula i al laboratori seran complementades amb algunes sortides al camp, generalment del nostre entorn proper, sobretot quan arribem a la primavera i els dies comencin a allargar. Seran objectes del nostre interès l’observació del cel nocturn, les plantes típiques dels ambients mediterranis, així com el coneixement dels principals grups d’animals que tenim al nostre entorn, especialment insectes i ocells o altres vertebrats. Aprendrem a posar nom a alguns dels elements més representatius de la natura que ens envolta, així com els mètodes i recursos que tenim al nostre abast per aconseguir-ho i poder seguir aprofundint en el futur.Tenim la intenció d’organitzar alguna sortida que impliqui la necessitat de transport, però aquesta es farà de forma voluntària i ja es concretaria al llarg del curs.