Erasmus week experience

Erasmus+ és el projecte de la UE per donar suport a la formació, l’educació i la joventut..Aquest projecte Erasmus+,  ens  dóna l’oportunitat de treballar amb alumnes i professors de Sicilia i Creta. La llengua de comunicació del projecte és l’anglès, d’aquesta manera els nostres alumnes es fan conscients de la importància de l’aprenentatge de l’anglès com a llengua de comunicació al món al mateix temps que milloren la competència lingüística en aquesta llengua.

Aquesta setmana finalment acollim els estudiants sicilians i cretencs a Vic, la nostra ciutat, i ens coneixerem personalment per primer cop però a finals de maig viatjarem a Creta (Gràcia) i al setembre a Sicília (Itàlia), mobilitats que podem fer gràcies gràcies al finançament del programa Erasmus+.

• La primera jornada de la #ErasmusWeekExperience de #MigratoryBirds ha servit per donar la benvinguda als alumnes i professors cretencs i sicilians tant a l’institut com a la nostra ciutat. Gràcies a la regidora d’educació @franquesabet per la bona l’acollida a l’Ajuntament.

The first day of the #ErasmusWeekExperience of #MigratoryBirds has served to welcome Cretan and Sicilian students and teachers both in high school and in our city. Thanks to the councilor for education @franquesabet for the good reception at the City Council.

• La segona jornada de #ErasmusWeekExperience ha tingut un esperit molt intercultural. Després de la ruta guiada pels nostres alumnes a la ciutat de Vic, els cretencs i els sicilians han pogut conèixer una tradició molt nostrada, els gegants. Després hem conegut els projectes socials del @associaciocasalclaret i hem fet un dinar amb menú multicultural. I per pair el cuscús hem ballat al ritme de l’afrodance de @afro_dance_vic.

The second day of #ErasmusWeekExperience had a very intercultural spirit. After the guided tour in Vic by our students, the Cretans and the Sicilians could know a very local tradition, the giants. Then we knew the social projects of @associaciocasalclaret and had lunch with a multicultural menu. And to digest the couscous we danced with the afrodance rhythm of @afro_dance_vic.

• En el 3r dia de l’ #ErasmusWeekExperience han descobert la ciutat de Girona. Cada grup internacional ho ha fet pel seu compte seguint les pistes que els hem donat. Alguns estudiants grecs era la primera vegada que entraven en una catedral gòtica i els seus oooh ens han emocionat.

In the third day of the #ErasmusWeekExperience they discovered the city of Girona. Each international group has done it on its own, following the clues we have given them. For some Greek students it was their first time in a Gothic cathedral and their oooohhhh has thrilled us.

• Quarta jornada de #ErasmusWeekExperience coneixent la història de Catalunya a través del patrimoni arquitectònic de Barcelona. Han descobert que Sicília i alguns territoris de Grècia havien format part de la Corona catalano-aragonesa

Fourth day of #ErasmusWeekExperience learning about the history of Catalonia through the architectural heritage of Barcelona. They discovered that Sicily and some territories of Greece were part of the Catalan-Aragonese Crown.

• La última jornada de la #ErasmusWeekExperience de Migratory Birds va consistir en l’edició d’un vídeo on cada grup internacional recollia la seva experiència i reflexions de la setmana. Al vespre vam poder atorgar els premis als dos millors vídeos en una festa de comiat que va comptar amb la col·laboració de les famílies acollidores. Al final una eclosió d’emocions, llàgrimes i sentides abraçades. D’aquí 3 setmanes ens retrobem a Creta!

The last day of the #ErasmusWeekExperience of Migratory Birds consisted of editing a video where each international group collected their experience and reflections of the week. In the evening, we award the two best videos at a farewell party organized by the host families. At the end of the party, there were a lot of emotions, hugs and tears. See you in Crete in 3 weeks!