Coneix el nostre batxillerat

 

INFORMACIÓ BATXILLERAT 23-24

1.- COM SOM?

La Sara Alarcón ha produït i editat aquest video de presentació del centre, amb la col·laboració de l’Anna Palomeque, totes dues antigues alumnes.

 

2.- QUÈ OFERIM?

Batxillerat científic, tecnològic, social i humanístic.
  • Matèries optatives 1r Batxillerat Curs 22-23 AQUÍ
  • Matèries optatives 2n Batxillerat Curs 22-23 AQUÍ

3.- QUÈ FEM?

 

LLIGA DE DEBATS

La Lliga de Debats és una competició d’oratòria en la qual participen equips d’estudiants de 4t d’ESO i batxillerat d’arreu del territori, on es debat sobre un tema polèmic i d’actualitat. L’objectiu de la Lliga és fomentar les competències transversals dels estudiants mitjançant l’ús de la paraula i crear un espai de formació on s’utilitza el català com a llengua vehicular.
L’Institut La Plana fa dos edicions que hi participa, enguany amb un equip de 1r de batxillerat i un altre de 2n de batxillerat, amb uns resultats molt positius: la millora en l’expressió oral, l’estructuració d’un discurs ordenat i coherent, la capacitat de documentar-se, l’ús adequat de recursos retòrics, així com saber-se expressar en públic. És tracta d’una activitat que es desenvolupa un dia per setmana a la tarda mentre dura la competició.

RUTA DE L’EXILI

Cada curs els alumnes de 2n de batxillerat emprenen la “Ruta de l’exili”, i durant 2 dies visiten tots els escenaris de l’exili dels republicans, empesos per la por a les represàlies franquistes l’hivern de 1939.A les imatges podem veure Colliure, el Cementiri de Colliure amb la tomba d’Antonio Machado, el monòlit a la platja d’Argelers, l’exposició commemorativa a Argelers… i l’alegria dels 17 anys.

REVISTA DE L’EXILI   Click AQUí per visualitzar la revista a pantalla completa

Versió 22-23  Click Aquí

ETWINNINGS, INTERCANVIS,  ERASMUS
Som un centre que potenciem l’ús de les llengües estrangeres i preparem l’alumnat per viure en un món globalitzat.
Fem projectes conjuntament amb altres centres europeus de llengua i de matèries no lingüístiques i impulem intercanvis i Erasmus a 1r de Batxillerat perquè els nostres estudiants puguin viure l’experiència de conèixer una altra cultura i practicar les llengües estrangeres.
El curs 22-23 a més, hem incorporat sessions amb un auxiliar de conversa nadiu perquè l’alumnat millori la seva expressió oral abans de l’experiència.
CONNECTEM AMB LA INNOVACIÓ I RECERCA
L’alumnat de Batxillerat va a fer tallers de robòtica i 3D a la UVIC i participen a diferents xerrades sobre recerca i innovació que complementen el que es fa a l’aula.
De forma transversal, les matèries de l’àmbit científic i tecnològic han impulsat el projecte GoSTEM, un projecte en què els alumnes que cursen la matèria de Reptes Científics a 1r de batxillerat, construeixen i planifiquen l’enviament d’una sonda estratosfèrica amb material biològic per captar imatges de la TERRA i analitzar els canvis que pateix el material enviat.
PROJECTE DE LECTURA
De 8:00 a 8:30h del matí, comencem cada dia amb mitja hora de lectura individual silenciosa per fomentar el gust per la lectura i ajudar a desenvolupar la competència lectora, una competència transversal a totes les matèries de l’etapa de batxillerat.
Cada alumne escull què vol llegir durant aquesta estona, pot escollir llibres de la biblioteca d’aula seleccionats especialment per la seva edat per la comissió de lectura del centre, pot aprofitar per llegir les lectures obligatòries del currículum de batxillerat o pot llegir qualsevol altre llibre que li vingui de gust.
La comissió de lectura proposa a més, diferents activitats com ara propostes de lectures conjuntes per poder fer tertúlies literàries, escape books, sessions de recomanacions de lectures, etc. per compartir l’experiència de la lectura.

4.- COM ACOMPANYEM?

  • Tutories individuals i grupals
  • Orientació acadèmica i professional
  • Suport psicopedagògic
  • Assessorament i acompanyament: PAU, PAP, CFGS

 

SALÓ DE L’ENSENYAMENT

Cada curs els alumnes de 2n de batxillerat es desplacen al Saló de l’Ensenyament per orientar el seu futur.

5.- COM ENS COMUNIQUEM?

6.- COM FEM RECERCA?

MERCAT DE RECERCA

El gimnàs de l’institut és l’escenari del Mercat de la Recerca, que consisteix en una trobada entre els alumnes de 1r de batxillerat i el professorat per tal de començar els treballs de recerca. Les consultes als professors dels diferents àmbits, per afinar tan el tema que escullen pel Treball de recerca de batxillerat, com la hipòtesi que volen verificar com els objectius que es plantegen aconseguir.

PROGRAMES ARGÓ (UAB) i FORCES (UB)

  • El professorat de la UAB, a través del Programa ARGÓ, proporciona propostes de temes i assessorament per a fer el treball de recerca de Batxillerat. Les places són limitades. Des del Programa Argó se selecciona l’alumnat que rebrà l’assessorament, tenint en compte la qualificació de l’ESO i la repartició per centres educatius. El dilluns 10 de febrer, els 3 alumnes seleccionats del nostre institut van estar convidats a la presentació pública dels assessoraments, a les instal·lacions de la UAB.
  • El Programa FORCES (foment de la recerca als centres de secundària) està organitzat per la UB. Investigadors de la universitat supervisen i ajuden als alumnes de 2n de batxillerat en els seus treballs de recerca

TREBALLS DE RECERCA PREMIATS

Alguns treballs de recerca premiats:

Oussama Lahhit

Va resultar premiat en el certamen Richi Talent 2017 en la seva primera edició amb el treball titulat “Toxicitat del tributilestany (TBT) en el peix zebra i la seva influència en l’expressió dels gens”.El premi va consistir en una estada de tres setmanes a Boston en un campus del MIT. Els tutors van ser la Lourdes Vizcaíno i el Carles Sanchiz.

 

 

Aquest premi va tenir repercussió mediàtica:

Al web de l’Ajuntament de Vic

Al nou 9 TV

 

 

Abel Benito va guanyar el premi UB-Ferran Adrià amb Gallina Blanca, per ser el millor treball dels relacionats amb el fet alimentari. Aquestes imatges corresponen a la cerimònia de lliurament al Campus de l’alimentació de Torreribera.

 

© Jordi Puig/ 9 nou

Yasmina Bentri.

Guanya el Premi Plana de Vic Jove pel seu treball de recerca corresponent curs 2017- 2018. Aquest premi està patrocinat pel Patronat d’Estudis Osonencs i la Fundació Puig-PorretEl títol del treball de recerca és “La integració de la dona marroquina a Vic”, i va estar tutoritzada per la Montserrat Rius Almoyner

 

 

 

Yao Yao Chen,

Va quedatr finalista al premi per a treballs de recerca Concòrdia Fedefarma, amb el treball: “Procés de creació d’una crema per cremades amb aigua de calamarsa”, tutoritzada per l’Anna Gusch

 

 

 

 

Anna Soler Ibáñez

Nova mostra de excel·lència a l’IIns La Plana. Va rebre un premi de la UVIC pel seu treball de recerca en la categoria de Ciències Socials i Humanitats: Pensar, fer, revisar.

 

 

 

 

 

Bruna Santanach

menció honorífica del premi Ernest Lluch pel seu treball de recerca. “La crisi dels refugiats a Europa” és el titol del treball de la Bruna Santanach, al centre de la imatge.

 

 

Jordi De Planell

L’any 2013, Jordi De Planell va ser premiat per la UVIC, en la categoria Bon Preu. El seu treball Plataforma per Catalunya pertany a l’àmbit de les Ciències Socials i Humanitats. Llicenciat en periodisme, treballa a TV3 com a redactor de Preguntes Freqüents

TREBALLS DE RECERCA DEL CURS 20/21

L’alumnat de 2n de batxillerat va presentar els seus treballs entre els dies 18 i 28 de gener.

A continuació una petita mostra del talent, treball i creativitat que han demostrat.

La Berta Ortiz ens ha presentat un vestit tecnològic que s’il·lumina amb el so de la música. El funcionament del vestit és a partir d’una placa base anomenada Lilypad, que és un tipus de placa Arduino especial per fer circuits sobre teixits. La placa està connectada a un sensor de so el qual permet captar la música a través d’una programació mitjançant el programador Arduino. L’Andrea Sande, exalumne de La Plana, ha fet de model d’aquest elegant vestit futurista.

 

 

 

El Pere és un amant del món de la pagesia i la màquinaria agrícola. En el seu treball construeix una rèplica d’un tractor autònom, controlat per GPS. Utilitza una placa Raspberry Pi, i el llenguatge Phyton per fer-ho possible.

El treball de recerca d’en Honey Verma analitza com s’ho fan els avions i els helicòpters per enlairar-se, estudia la física que s’amaga en l’art de volar i ho posa en pràctica en la construcció autodidacta d’una maqueta a partir de càlculs de la tria i manipulació dels materials més adequats.

7.-  ON ANEM?

Algunes sortides i activitats educatives:

8.- QUÈ MÉS FEM?

PLA CATALÀ DE L’ESPORT

GRUP DE TEATRE

Una tarda a la setmana els alumnes que ho desitgen es poden reunir amb el Xevi Font per fer teatre, a les instal·lacions de l’institut.

Cada any, el grup de teatre de l’Institut La Plana ens presenta el fruit del seu treball de final de curs, amb una representació pels companys i un altra pels pares i públic en general. El curs passat van representar “Mar”, una reflexió sobre el contrast entre el viatge dels immigrants i el dels turistes.. Molt bona feina!!!

LA PLANA VERDA

”La Plana Verda” és el projecte sostenible vinculat a XesVic.
Què fem? Millorar la recollida selectiva, reduir els residus i el consum d’energia, promoure la reutilització… són alguns exemples d’accions per involucrar-nos en la cura de l’entorn i així aprendre d’hàbits de desenvolupament sostenible.
Implicar l’alumnat a la vaga pel clima, o promoure la campanya de reducció d’embolcalls, són només algunes de les moltes iniciatives que enguany han ajudar a crear consciència i respecte. Medi ambient i la societat. La plana, sempre verda!

9.- COM ENS RECORDEN?

ANTICS ALUMNES

Alguns ex alumnes de batxillerat de La Plana, de diferents promocions, ens han fet arribar un vídeo relatant la seva experiència al nostre institut. Gràcies a tots !

COMIATS DE BATXILLERAT

Cerimònia de graduació de batxillerat, el dijous 30 de maig de 2019 al gimnàs de l’institut. Molta emoció compartida amb les famílies i el professorat.

 

 

 

 

 

 

Vídeo de la cerimònia de comiat, del curs 17/18 :