Com comunicar-se en anglès en una entrevista laboral … i sortir-se’n

Enguany els alumnes de 2n dels CFGM del nostre centre participen en la iniciativa anomenada FP & EOI Together, que impulsa la Unitat de Mobilitat FP i consisteix a col·laborar amb la nostra EOI de referència.

Al novembre vam fer la primera activitat, que va consistir en l’assistència a una xerrada en anglès sobre regles mnemotècniques i al voltant de la qual ja vam publicar una notícia a la nostra web titulada Duplicar la memòria

La segona activitat conjunta va tenir lloc dijous 22 de febrer i va constar de dues parts: a la primera els nostres alumnes es van presentar. Tot seguit vam jugar a un Kahoot, que va fer una breu introducció als de l’EOI en les àrees de coneixement a les quals pertanyen els cicles de grau mitjà que oferim actualment, mitjançant una petita mostra del vocabulari especialitzat que s’ensenya en la UF d’anglès tècnic. Durant la segona meitat els estudiants d’FP anaven passant per diferents comitès de selecció personal, constituïts pels alumnes de l’EOI, que els formulaven en anglès les preguntes pròpies de qualsevol entrevista laboral. Finalment, cada grup va desvetllar els noms dels candidats que havien superat la selecció.

Creiem que ha estat una experiència útil per al futur dels nostres alumnes d’FP, satisfactòria pel repte superat de comunicar-se en una llengua estrangera i agradable per la meravellosa acollida dels alumnes i el professor implicats. Els volem agrair que ens hagin obert un cop més les portes de l’EOI amb una calidesa humana, bona disposició i amabilitat extraordinàries.

Really appreciated, folks! (Moltes gràcies, amics!)

A continuació, teniu algunes imatges de la jornada, així com les valoracions dels alumnes que hi van participar:

«Me ha parecido una actividad muy buena para poner en práctica nuestros conocimientos de inglés, a la vez que aprender a realizar una entrevista en esta lengua. Aparte, me he sentido muy acogido por los compañeros y el profesor. ¡Muy recomendable!»

«The activity was great fun. I’d like to repeat it!» (L’activitat va ser molt divertida. M’agradaria repetir-la)

«It was very nice! I really liked doing the activity with all those students.» (Va ser molt agradable! Em va encantar fer l’activitat amb tot aquells alumnes.)