La festa del TAL COM SENTS

Presentació del llibre SILENCI I ALTRES CONTES
Lliurament del 12è Premi de Conte
TAL COM SENTS – 2024

El pati de l’institut Investigador Blanxart s’ha omplert de mestres i professors escriptors, alumnes, acompanyants, companys, …, un públic heterogeni i de diverses edats que comparteix l’amor per la literatura. Antonia Rodríguez, directora del centre, ha donat suport a la iniciativa i agraït la feina feta fins ara a l’equip del TAL COM SENTS. Marta Ruiz, coordinadora general i directora artística del projecte, ha explicat en què consisteix aquesta aventura en la que cada any s’embarca amb els alumnes del Batxillerat Artístic que es fan seves les històries dels relats i les reinterpreten i versionen amb dibuixos fascinants. Josep Gòrriz ha vinculat la docència a la creativitat destacant el compromís amb la responsabilitat que tenim els docents amb els nostres alumnes. Enric Vilar ha presentat el llibre SILENCI I ALTRES CONTES i ha fet una reflexió sobre la importància del silenci davant del soroll. Finalment, la Maria Ardel ha proclamat solemnement els guanyadors. Els alumnes Laura Sánchez i Francisco Bolívar de 1r de batxillerat artístic han fet la dramatització d’un fragment del relat guanyador de l’edició d’enguany. La Georgina Noguès ha tingut cura del reportatge gràfic de la sessió. L’acte ha estat amenitzat per un quintet de metall del Conservatori Municipal de Terrassa.

A continuació, hem parlat distesament de mil temes. La venda de llibres ha anat a càrrec de la nostra companya Susanna Vinyals.

ACTA DEL JURAT DEL 12è PREMI DE CONTE TAL COM SENTS – 2024

El jurat del 12è premi de conte TAL COM SENTS, homenatge a la docència, format per Maria Ardel, Josep Gòrriz, Georgina Noguès, Marta Ruiz i Enric Vilar, reunit a l’aula de Volum de l’institut Investigador Blanxart de Terrassa, el dimecres 10 d’abril a les 16.30h, després de valorar els 15 contes presentats i d’efectuar successives votacions, ha decidit seleccionar 10 contes per publicar-los il·lustrats al llibre de la dotzena edició del premi, que està previst que surti durant el mes de maig de 2025.

Els 10 contes finalistes (per ordre d’arribada al centre) són:

    1. Justícia (Tremp)
    2. Republicano en Mauthausen (S. Cugat del Vallès)
    3. Temps i memòria (Barcelona)
    4. Adeu Vallirana (Granollers)
    5. Qui no té feina, el gat pentina (Balaguer)
    6. Els Vilardiva (Reus)
    7. Coincidencias inesperadas (Mollet del Vallès)
    8. L’espera (Terrassa)
    9. Les amigues de la lluna (Montblanc)
    10. Lemniscata (Lleida)

Per decisió unànime del jurat, a la votació final han arribat dues obres i s’ha resolt de la següent manera:

1r premi: Temps i memòria
2n premi:
Els Vilardiva

Obertes les pliques, descobrim els guanyadors:

2n Premi TAL COM SENTS 2024: Els Vilardiva, de Gisela Alcón Vidal, professora al CFA Tarragona, de Tarragona.

1r Premi TAL COM SENTS 2024: Temps i memòria, de Joan Such i Llop, professor de l’escola La Salle de la Bonanova de Barcelona.

Moltes gràcies a tots, guanyadors, seleccionats i participants, perquè amb el vostre concurs ompliu de sentit el premi.