Amb motiu del dia de Sant Jordi els dies 24 i 25 d’abril una selecció d’alumnes de 3r de l’ESO es va transformar en contacontes i va acudir a l’Escola Nova Electra a les classes d’I3, I4, I5, 1r i 2n de Primària per explicar els contes que van crear a l’assignatura de Llengua i Literatura Castellana.
La sortida va ser molt emotiva, perquè per a la majoria d’ells va suposar un retrocés en el temps. Tornar a veure les seves aules, les mestres amb les quals van aprendre a llegir i escriure, el pati i llocs plens de records. Què petits que ara els semblaven els passadissos, les taules i les portes que els havien acompanyat cada dia! Les mestres també van viure moments molt especials en aquesta trobada que va superar les expectatives d’aquest projecte iniciat en el primer trimestre del curs. Com a colofó, l’alumnat de la Nova Electra va elaborar punts de llibres en agraïment als alumnes del Blanxart amb els seus dibuixos. El “Kamishibai”, en japonès “teatre de paper” va ser el projecte final de l’I Trimestre del curs. En grups petits els alumnes van llegir contes medievals de les col·leccions de El Conde Lucanor, Els Lais i fàbules de María de França i els contes de Calila i Dinma. Els van adaptar al públic de la Nova Electra i van fer les il·lustracions en la classe de Visual i Plàstica. Van treballar les propietats textuals i l’oralitat posant en pràctica la seva creativitat i la cooperació en grup.
Un agraïment molt especial a Xavier Suárez per animar-se a participar en aquest projecte de forma tan activa, als tutors i equip docent de 3r que van acompanyar a l’alumnat en aquesta sortida i, finalment, a la direcció i claustre de l’Escola Nova Electra que va fer d’aquest primer projecte una experiència inoblidable per als alumnes. Esperem que el puguem repetir l’any vinent.







