Tallers sobre xarxes socials a segon d’ESO

Al llarg de l’última setmana, l’alumnat de segon d’ESO ha pogut gaudir de dos tallers dins del PAT (Pla d’Acció Tutorial) relacionats amb les xarxes socials: un taller organitzat per la Guàrdia Urbana sobre ciberseguretat i un altre sobre el racisme i el llenguatge emprat a les xarxes.

Així, la Guàrdia Urbana de Barcelona ha tractat les conductes de risc i addiccions a la xarxa, a més de presentar estratègies per gestionar correctament la identitat digital. Alhora, s’han tractat els factors de risc en accedir a internet, com ara el ciberbullying, el grooming, el sexpreading, etc…

El segon taller ha volgut incidir en la manera com l’alumnat es relaciona a les xarxes, fent especial atenció en el llenguatge i els estereotips racistes que hi solen aparèixer. El taller, eminentment pràctic, ha servit per analitzar el contingut i les campanyes que circulen per les xarxes, donar estratègies per combatre-les i descobrir quins són els i les referents de lluita contra el racisme.