XL JORNADA DE BIBLIOTEQUES ESCOLARS

El proppassat 25 d’octubre va tenir lloc a la biblioteca Carles Rahola la 11a Jornada de Biblioteques Escolars de Girona. La benvinguda i inauguració de la jornada va anar a càrrec del responsable del servei de biblioteques de l’Ajuntament de Girona, Sr. Artur Iscle i del regidor de cultura, Sr. Carles Ribas. A continuació la ponència “La biblioteca escolar 2.0.” a càrrec d’Albert Correa va resultar molt interessant.

La responsable de la biblioteca del nostre institut conjuntament amb d’altres de diversos instituts de Girona i comarques van participar en la sessió de treball “creem un cànon de literatura per a l’ESO”. Es tractava de valorar les millors obres de la literatura universal per tal de introduir-les com a lectures obligatòries de manera seqüenciada al llarg de l’ESO. La sessió va resultar molt fructífera i en va sortir un llistat ric que contemplava diversos gèneres com ara la narrativa, el teatre i la poesia per a cada un dels cursos. Simultàniament es van realitzar el taller de “Recursos web per a la biblioteca escolar”, el de “Laboratori de lletres i imatges: Lectures al cub” a càrrec de Glòria Matas i el de “Les Apps literàries” a càrrec de Neus Real.

Per acabar la jornada es va fer el lliurament dels ajuts Activa atorgats enguany així com la presentació dels projectes de biblioteca duts a terme el curs 2015-2016 a l’Escola Àgora, l’Escola Cassià Custal i al nostre Institut Ermessenda.