XERRADA DE SENSIBILITZACIÓ. ELS REFUGIATS

Trenkalòs és una associació que treballa en dos àmbits d’actuació: d’una banda gestiona projectes de cooperació internacional conjuntament amb entitats locals, d’altra banda realitza activitats de formació i sensibilització en l’àmbit territorial català.

Un dels seus fundadors i representants més actiu, en Jordi Rodri, ha estat divendres 3 de febrer al nostre centre per parlar-nos sobre els refugiats, una realitat que des de tutoria hem considerat que cal apropar als nostres joves. En Jordi és director del projecte Skola, que té com a missió sensibilitzar els nois i noies dels centres educatius de Catalunya.  El motiu d’aquesta xerrada ha estat la commemoració del dia de la Pau i s’ha dut a terme per completar la nostra participació a la cantata UAP 2017, que enguany tractava el tema dels refugiats.

Amb prop de vint-i-cinc anys d’experiència sobre les espatlles, en Jordi ens ha dibuixat un món que ni ens podíem imaginar: ha estat cooperant al Senegal, Palestina, Bòsnia, l’Índia, Ucraïna i Tíbet, entre d’altres països, i ens ha parlat de les seves vivències mentre ens mostrava fotografies que recollien moments, rostres, devastació, guerra, sofriment… testimonis punyents de “l’altra cara” d’aquest món, del nostre món (qui ho diria!).

Mai no hi ha hagut tant de silenci. Mai com avui hi ha hagut tantes preguntes. Les explicacions d’en Jordi han arrencat, fins i tot, alguna llàgrima. Els alumnes de 3r d’ESO han escoltat amb molta atenció les condicions, dures i miserables, que pateixen els refugiats de països en guerra, gent “normal”, com nosaltres, que un bon dia es van convertir, per alguna estranya raó, en víctimes de conflictes armats.

Avui, en fi, hem intentat fer millors persones els nostres alumnes mitjançant el treball de l’empatia. De ben segur que aquesta xerrada no els ha estat indiferent. Moltes gràcies de cor, Jordi, per haver-nos dedicat el teu temps, molt valuós tenint en compte la tasca que desenvolupes pel món.