Taller d’Escriptura Cuneïforme

Amb l’alumnat de 1r d’ESO de Can Prunell hem fet un taller vivencial d’Escriptura Cuneïforme en el marc de l’assignatura de Ciències Socials. Després de treballar la Prehistòria, hem parlat de l’aparició de l’escriptura a Mesopotàmia i hem recreat com escrivien els sumeris amb l’ajuda d’una mica d’argila i un punxó de fusta tal i com es feia en aquella època. Amb aquests dos elements, tots els alumnes han pogut veure com n’era de lent i laboriós escriure una sola paraula. S’havien de basar en els seus signes i entendre la diferència entre una escriptura basada en pictogrames cada cop més abstractes i una escriptura alfabètica. Molt contents dels resultats, ens hem pogut acostar a la història antiga des d’una activitat manipulativa i l’estil de cadascú.