TALLER DE TEATRE A EL GALLINER

El dia 2 de desembre, en el marc de la Setmana Blava, els alumnes de 1r d’ESO vam sortir de l’institut a les 11 del matí, després d’esmorzar, i ens vam dirigir al Centre de Formació Teatral El Galliner, l’escola de teatre de Girona per realitzar-hi dues activitats que ens ocuparien la resta del matí: un curs d’iniciació al teatre i un taller de vestuari. En arribar ens vam dirigir a un gran pati on els professors ens van venir a buscar per conduir-nos a les aules i començar les sessions.

El taller d’iniciació al teatre consistia a fer exercicis teatrals d’atenció, concentració, improvisació i expressió. Per grups van pensar i representar una petita història que havia d’incloure tres paraules. Una de les parts que més va agradar va ser la Màquina Creativa, que consistia en la creació d’un engranatge: començava sortint un voluntari fent un gest i un soroll, i els altres s’hi anaven afegint intentant seguir el ritme. Quant al taller de vestuari, va començar amb una introducció teòrica de 20 minuts en què s’explicaven qüestions relacionades amb el vestuari de les obres de teatre: com es confeccionava, on es podia llogar, com s’envellia, quines característiques havia de tenir, com s’havia d’adaptar a l’època i als personatges, etc. A continuació ens van mostrar la sala on es guarda tot el vestuari d’El galliner i finalment es va proposar als alumnes de fer una petita representació en què calia que triessin els vestits i complements més adequats per al personatge que havien escollit. Va resultar la part més divertida!

Per als alumnes, que van valorar molt bé l’activitat, va ser interessant conèixer aquest espai i les possibilitats que ofereix. A més, El Galliner va regalar a cada estudiant un val per realitzar una sessió de teatre d’una hora aquesta primavera.