SORTIDA AL CENTRE JOVE DE SALUT

Els dies 29 de gener i 26 de febrer, els alumnes de 3r van visitar el Centre Jove de Salut de Girona. Allà els van explicar quins serveis ofereixen: informar i orientar sobre dubtes en relació amb les drogues, la sexualitat, l’alimentació…; oferir atenció ginecològica i assessorar sobre mètodes anticonceptius; ajudar a clarificar les emocions; oferir suport psicològic referent a l’amor, el sexe…

D’aquesta manera, els alumnes van poder complementar la xerrada sobre sexualitat que prèviament s’havia fet a l’institut, i es va insistir en el fet que la sexualitat és la forma de comunicació més utilitzada per intercanviar afecte i plaer. Se’ls va recalcar que viure una sexualitat sana implica un coneixement i un aprenentatge que s’allargarà durant tota la vida i que és una part afectiva bàsica i fonamental que ens realitza com a éssers humans i que es genera per les nostres emocions, sentiments i relacions (autoestima, autoconeixement, identitat sexual, abusos, maltractaments, trastorns emocionals i relacionals…).

Mentre un grup estava realitzant el taller, els altres van fer una ruta entorn de la catedral i van llegir i comentar dues llegendes: la de la gàrgola de la bruixa i la de la majordoma.