Rapejant als clàssics; un taller de Literatura

Els alumnes de 4t d’ESO van participar en un taller de Literatura al CaixaFòrum de Girona que els apropava a la poesia del Segle d’Or espanyol a través de la música hip hop.

Els temes que tractaven els poetes del Renaixement i del Barroc eren els mateixos que ens preocupen avui dia: l’amor, el pas del temps, la mort, el poder dels diners,… Si expressem aquests sentiments en forma d’octosíl·labs i d’hendecasíl·labs, i després els posem música a ritme de rap, ens quedaran uns poemes fantàstics i ben actuals, amb un format molt més proper als interessos dels nostres alumnes.

En aquest taller, els joves han pogut reescriure els clàssics, treballant la mètrica i les figures retòriques, però amb una estètica molt més propera a la seva realitat, la de la cultura hip-hop. Finalment, organitzats en grups, han hagut d’incloure una petita coreografia i presentar tot el producte (text poètic, música i ball) a la resta dels companys de classe. Els resultats han estat molt satisfactoris!