L’AUTOR A L’AULA: FRANCESC MIRALLES

Dijous 20 d’abril, ens ha visitat l’escriptor barceloní Francesc Miralles per parlar d’El llibre de l’hivern que han llegit els nostres alumnes de 3r d’ESO. Llicenciat en Filologia alemanya, té un postgrau per a editors. Ha treballat com a traductor de l’alemany i de l’anglès de llibres d’espiritualitat i teràpies alternatives. La seva novel·la juvenil Un haiku per a l’Alícia ha obtingut el premi Gran Angular de 2001/02, i després Interrail ha merescut el premi Columna Jove. A part d’escriure, exerceix com a assessor literari per a diferents editorials i agències.

La sessió ha constat de tres parts. En primer lloc, ens ha explicat que ell és un escriptor de mapa i no de brúixola, és a dir, que primer fa un acurada estructura de l’obra i després la comença a escriure; en segon lloc, ha atès les múltiples preguntes que li han fet, ha donat llum a totes les inquietuds i ha justificat decisions de forma convincent. Finalment, ha convidat a tots els alumnes a fer la pregunta: Què passaria si…?

El procés creatiu de tots els participants ha resultat fructífer i fluït, de tal manera que els ha felicitat. I així, en un tres i no res, ha acabat la sessió.